کد خبر: 48586
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تغییر کلاس بندی کارت‌های سوخت خودروهای زیر10 تن تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش دنیای خودرو ،معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تغییر کلاس بندی کارت‌های سوخت خودروهای زیر10 تن تا پایان امسال خبر داد. مهندس حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر تغییر کلاس کارت‌های سوخت نفت گاز، افزود: ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اقداماتی در راستای اصلاح و ساماندهی مصرف نفت گاز انجام داده است که در راستای تحقق این اهداف شش جلسه کارگروه ساماندهی مصرف نفت گاز برگزار و سرانجام برنامه نهایی توسط رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به مبادی زیربط ابلاغ شد. وی با بیان اینکه بیش از50 درصد مصرف نفت گاز در بخش حمل و نقل است، گفت: به صورت میانگین روزانه 48 میلیون لیتر نفت گاز در بخش حمل و نقل مصرف می‌شود و آمارهای قابل توجهی در مورد سوء مصرف نفت گاز در کشور وجود دارد که می‌توان به خرید و فروش سهمیه‌ها در بخش حمل و نقل همچون انتقال سهمیه حمل و نقل به دیگر بخش‌ها همانند کشاورزی وصنعت است که این سوخت با احتساب نرخ دو، تامین می‌شود. وی با اشاره به قیمت ارزان گازوئیل در حمل و نقل کشور گفت: معتقدیم اصلاح مصرف و ساماندهی مصارف موجب کاهش قاچاق سوخت می‌شود. هاشمی با بیان اینکه بحث تغییر کلاس بندی کارت سوخت به صورت ضربتی در دستورکار قرار دارد، گفت: در ساختار فعلی کارت‌های سوخت به 9 کلاس طبقه بندی می‌شوند. به عنوان مثال وانت باردیزلی که ظرفیت مجموع ناخالص آنها 3.5 تن است، 1800 لیتر گازوئیل دریافت می‌کنند، در حالیکه همین وانت بار با سوخت بنزینی و در ساختار کلاس‌بندی فعلی ماهیانه حد اکثر 400 لیتر بنزین دریافت می کنند که باید این طبقه بندی اصلاح شود؛ چرا که در کلاس خودروهای زیر10 تن هم کامیونت و هم وانت بار معادل هم سهمیه می‌گیرند.

تغییر کلاس کارت‌های سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شده است

تقسیم‌بندی کارت سوخت خودروهای زیر 10 تن به 3 زیر کلاس

وی با بیان اینکه تغییر کلاس کارت‌های سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شده است، گفت: اطلاعات رانندگان از نیروی انتظامی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منتقل شده است و در حال حاضر تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری در حال انجام است و به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده کلاس کارت سوخت خودروهای زیر 10 تن به سه زیرکلاس تقسیم بندی شود. هاشمی با بیان اینکه به محض صدور کارت‌های جدید اطلاع رسانی کافی انجام خواهد گرفت، اظهارکرد: فرآیند به گونه‌ای طراحی شده است که حتی یک لحظه نیز اخلالی در کارت‌ سوخت‌های قدیم و جدید ایجاد نمی‌شود، به گونه‌ای که پس از سوخت‌گیری با کارت جدید، کارت قبلی به صورت اتوماتیک باطل می‌شود. به گفته وی این تغییر کلاس کارت‌های خودروی زیر 10 تن، تا پایان امسال نهایی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =