کد خبر: 198721
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲

فروش خودرو مانند بسیاری از کالاها یک تابع فصلی است که در ماه‌ها و فصل‌های خاصی از سال اوج می‌گیرد.

به گزارش اخبار خودرو ، اصولا فصل تابستان و زمستان اوج بازار خرید و فروش خودرو و بهار و پاییز فصل رکود هستند‌. البته این معادله همیشه برقرار نیست و گاه ملاحظات بازار یا به‌اصطلاح توربولانس‌هایی که از مسائل سیاسی و اقتصادی نشات می‌گیرند، باعث می‌شوند این معادله برهم بخورد‌.

به‌عنوان مثال سال گذشته در فصل بهار، بازار شاهد فروش خوبی بود زیرا در زمستان همان سال به‌دلیل انتظار برای کاهش قیمت ارز، مشتریان بالقوه از خرید سرباز زده بودند، بنابراین فشار تقاضای اندوخته‌‌شده به فصل بهار منتقل شد و با هم‌زمانی آن با امید در مورد کاهش قیمت ارز، در بهار ٩۶ شاهد فروش خیره‌کننده‌ای بودیم.

[caption id="attachment_198748" align="alignleft" width="269"]پیش‌بینی بازار خودرو در تابستان پیش‌بینی بازار خودرو در تابستان[/caption]

اما امسال نزدیک شدن ماه رمضان به فصل خرداد و انتخابات ریاست‌جمهوری در روزهای انتهای اردیبهشت و اوایل خرداد ماه باعث شد استارت بازار خرید‌وفروش دیر زده شود اما پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی و هم‌زمان با بیشتر شدن سفر‌های تابستانی بازار خریدوفروش خودرو رونق نسبی پیدا کند.

افزایش سطح تبلیغات و مروج‌های فروش شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو در روزهای اخیر نیز مؤید همین نکته است که انتظار خودرویی‌ها رونق گرفتن فروش در ماه پیش رو خواهد بود.

البته نباید فراموش کرد تکرار فروش سال ١٣٩۵ دست‌نیافتنی خواهد بود زیرا فروش خیره‌کننده سال پیش به‌دلیل یک‌سال‌و‌اندی رکود شدید قبل از آن رخ داد و تقاضای انباشته سال ٩۴ در فروش سال ٩۵ محقق شد‌.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    بازار اشبا شده هر کس می خواهد بخره یکی می خواهد بفروشه انبار ایران خودرو پر شده منتظر فروش با وام باشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =