کد خبر: 201471
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران، رقبای قیمتی چینی بسیاری دارد که در بحث‌های فنی، ایمنی و عملکرد نسبت‌به آن‌ها برتر ظاهر می‌شود. همچنین این خودرو با خدمات پس از فروش به‌مراتب گسترده‌تری نسبت به رقبای خود در بازار حضور دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۹۴ به لطف برجام قرارداد جدیدی را با پژو فرانسه امضا کرد و حاصل این قرارداد تاسیس شرکت جدیدی به نام ایکاپ است.

ایکاپ قصد دارد از چند هفته آینده محصولات جدید پژو را به بازار ایران عرضه کند. خودروهایی که هم‌زمان با بازار جهانی در جاده‌های کشور حرکت می‌کنند و از طرفی استانداردهای روز دنیا را به ایران آورده‌اند.

[caption id="attachment_201483" align="aligncenter" width="700"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

پژو ۳۰۱، ۵۰۸، ۲۰۸، ۳۰۸ و ۲۰۰۸ خودروهایی هستند که به ترتیب به‌صورت مونتاژ داخل یا وارداتی به بازار کشور عرضه می‌شوند. نخستین خودرویی که از این همکاری و به‌صورت مونتاژ داخل به دست مصرف‌کنندگان ایرانی می‌رسد، پژو ۲۰۰۸ است که به‌عنوان یک کراس‌اوور پرقدرت فرانسوی مونتاژ ایران شناخته می‌شود.

در این قرارداد مقرر شده است ایران‌خودرو بخشی از تولیدات خودروهای پژو را به بازارهای هدف این برند فرانسوی صادر کند. چندی پیش با حضور رئیس‌جمهور، خط تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران‌خودرو افتتاح شد و قرار است این خودرو به‌عنوان نخستین خودروی پسابرجامی از چند هفته آینده راهی جاده‌های کشور شود.

در این بخش قصد داریم این خودرو را به مخاطبان «دنیای خودرو» معرفی کنیم.

[caption id="attachment_201482" align="aligncenter" width="700"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

تولید ۲۰۰۸ پا‌به‌پای بازار جهانی

این نخستین‌باری است که یک خودروی به‌روز دنیا هم‌زمان برای تولید، راهی ایران می‌شود. اوایل سال ۲۰۱۷ کمپانی پژو اعلام کرد نسخه فیس‌لیفت ۲۰۰۸ برای تولید انبوه راهی خط تولید می‌شود و تنها چند هفته بعد تولید آزمایشی این نسخه از ۲۰۰۸، راهی خط‌تولید ایران‌خودرو شد.

جالب است بدانید در بسیاری از کشورها هنوز نسخه ظاهر قدیمی ۲۰۰۸ عرضه و ایران به‌عنوان یکی از نخستین بازارها و خطوط تولیدی شناخته می‌شود که آخرین نسخه ۲۰۰۸ برای مونتاژ در آن تولید می‌شود.

نسخه فیس‌لیفت ۲۰۰۸ به‌مراتب از ظاهر قبلی جذاب‌تر بوده و تغییرات و اصلاحات فنی در آن ایجاد شده است.

[caption id="attachment_201484" align="aligncenter" width="700"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

۲۰۰۸، یک کراس‌اوور جذاب

پژو ۲۰۰۸ را می‌توان به‌عنوان یک خودروی کراس‌اوور به بازار ایران معرفی کرد زیرا از نگاه تخصصی و بسیاری از مردم، این خودرو ارتفاع بیشتری نسبت به خودروهای هاچ‌بک دارد و اصول طراحی کاملی در آن رعایت شده است.

این خودرو علاوه‌بر ظاهر جذاب با امکانات کاربردی و مفید به بازار ایران عرضه می‌شود و از پیشرانه کم‌مصرف و قوی بهره می‌برد. کمپانی پژو و ایران‌خودرو برای عرضه ۲۰۰۸ به ایران، قوی‌ترین پیشرانه خود را انتخاب کرده که چند سالی است در بازار جهانی به استهلاک کم و قدرت بالا معروف است.

پیشرانه THP پژو ۲۰۰۸، ۸ سال به‌عنوان بهترین موتور سال انتخاب شده است. سایر امکانات این خودرو عبارتند از مانیتور، دوربین عقب، سنسور پارک، کروزکنترل، محدودکننده سرعت و...

[caption id="attachment_201489" align="aligncenter" width="445"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

ایمنی؛ فراتر از رقبا

تولید این کراس‌اوور جذاب فرانسوی در ایران‌خودرو آغاز شده است. این خودرو از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و طبق اعلام مراکز تست معتبر اروپایی، موفق به کسب امتیاز کامل ۵ ستاره ایمنی شده است.

پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران با شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای عرضه می‌شود. دو کیسه هوا که از رو‌به‌رو برای راننده و شاگرد باز می‌شوند، دو کیسه هوا داخل صندلی‌های جلو که از آسیب در تصادف‌های جانبی جلوگیری می‌کنند و دو کیسه هوای پرده‌ای هم در ستون‌های افقی خودرو نصب شده‌اند تا مانع برخورد سر و بدن سرنشینان به ستون‌های خودرو شوند.

همچنین این خودرو مجهز به فرمان برقی است و با توجه به شرایط و سرعت، میزان سفتی و عملکرد آن تغییر می‌کند. ترمزهای دیسکی جلو و عقب و سامانه‌های حفظ تعادل و پایداری از امکاناتی هستند که باعث می‌شوند سرنشینان این خودرو آرامش دلچسبی را تجربه کنند.

[caption id="attachment_201479" align="aligncenter" width="700"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

امکانات رفاهی کاربردی

پژو ۲۰۰۸ به‌عنوان یک کراس‌اوور فرانسوی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، امکانات خوب و کاربردی دارد. این خودرو به سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک مجهز بوده و نوع فعالیت آن با شرایط جوی ایران هماهنگ شده است.

همچنین نمایشگر ۷ اینچی لمسی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB از امکانات رفاهی این کراس‌اوور محسوب می‌شوند. قرار است نویگیشن ۲۰۰۸ در جاده‌های ایران فعال باشد و پوشش سراسری را به راننده ارائه دهد.

[caption id="attachment_201480" align="aligncenter" width="623"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

کروزکنترل و محدودکننده سرعت از امکانات خوب و کاربردی این خودرو است که باعث می‌شوند راننده در مسیرهای طولانی کمترین میزان خستگی را احساس کند و روند فعالیت سامانه‌های فنی خودرو به‌شکل یکنواختی باشد.

شیشه‌ها و آینه‌های برقی، صفحه کیلومتر و آمپر سوپر‌ویژن، کامپیوتر سفر، دی‌لایت، دوربین و سنسور دنده‌عقب، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان و... از سایر امکانات پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو در بازار ایران هستند.

پیشرانه‌ای متفاوت با رقبا

پژو ۲۰۰۸ با موتور ۶/۱ لیتری توربو باقدرت ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متری به بازار ایران عرضه می‌شود. سامانه توربوی این خودرو فناوری TWIN SCROLL است که باعث می‌شود همیشه قدرت کافی زیر پدال گاز راننده باشد.

[caption id="attachment_201488" align="aligncenter" width="633"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

این فناوری باعث شده است استهلاک این موتور نسبت به سایر پیشرانه‌های توربوی حاضر در کشور کمتر باشد و قدرت به‌صورت یکنواخت به چرخ‌های جلو منتقل شود و ۲۰۰۸ برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو از یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

این گیربکس توسط کمپانی Aisin ژاپن تهیه شده است و عملکرد بدون نقصی را به راننده ارائه می‌دهد. همچنین جعبه‌دنده ۲۰۰۸ این قابلیت را دارد تا به دستور راننده، دنده‌ها را یکی پس از دیگری تعویض و با توجه به شرایط خود را هماهنگ کند.

این گیربکس به سیستمی مجهز است که با توجه به شیب و قدرت ورودی، بهترین دنده را برای راننده انتخاب می‌کند تا در کسری از ثانیه خودرو بتواند به فشار پدال گاز واکنش نشان دهد.

روی پنل تعویض‌دنده پژو ۲۰۰۸، دکمه حالت رانندگی اسپرت و حالت برفی نیز تعبیه شده است که نوع فعالیت خودرو را به‌طور محسوسی تغییر می‌دهد. این گیربکس مجهز به سیستم QUICK SHIFT است و با فشار ناگهانی به پدال گاز، بهترین معکوس‌های دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

جالب است بدانید این پیشرانه به خاطر کیفیت بالا روی محصولات دی‌اس نیز نصب می‌شود و امروز برخی لوکس‌سواران از این سامانه فنی در خودروهایشان بهره‌مند شده‌اند.

قیمت رقابتی در کنار کیفیت مثال‌زدنی

پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران، رقبای قیمتی چینی بسیاری دارد که در بحث‌های فنی، ایمنی و عملکرد نسبت‌به آن‌ها برتر ظاهر می‌شود. همچنین این خودرو با خدمات پس از فروش به‌مراتب گسترده‌تری نسبت به رقبای خود در بازار حضور دارد.

[caption id="attachment_201490" align="aligncenter" width="445"]پژو 2008 پژو ۲۰۰۸[/caption]

به‌غیر از رقبای چینی، خودروهای دیگری مانند رنو کپچر، سانگ‌یانگ تیوولی و نیسان جوک نیز با قیمت بیشتر نسبت به پژو ۲۰۰۸ در بازار عرضه شده‌اند اما از نظر کارایی، امکانات و قدرت نمی‌توانند سر‌به‌سر این شیر فرانسوی بگذارند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سام ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    این بزغاله فرانسوی کوچک ضیعف که همه جانبه با بزرگترین تبلیغات به شیر تبدیل کردید. ..الان دوساله که تو بازار عربی کهنه کردن با قیمت عادلانه زیر ۶۰ میلیون..ولی تو ایران این شیر با هزار منت رو عکس ۱۰۰ تا اونم فقط دلالان خود شرکت خریدن که تو بازار ۱۳۰ بفروشن....خیلی مایه تأسف که هیچ...........
  • خودم ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    چطوره که بیشتر نمایندگی های ایرانخودرو تندر اتومات را پذبرش نمیکنندبعد پژو ۲۰۰۸ خدمات پس از فروش گسترده تری خواهد داشت؟؟ چرا تبلیغ دروغ میکنبد تو سایت معتبری چون دنیای خودرو؟؟؟؟؟؟ به عنوان مثال درکل استان بوشهر تندر اتومات پذیرش نمیشه و در صورت بروز مشکل باید به کازرون و شیراز مراجعه کرد اونوقت پژو ۲۰۰۸ خدمات خوتهد داشت آبا؟؟؟ مدیر محترم سایت لطفا تبلیغ الکی نکنید و واقعیتها رو منعکس کنید تا مشتریها بتوانند درست انتخاب کنند فقط به فروش فکر نکنید.. بفهمید حیات شرکتهای خودرو سازی به خدماتشونه نه تبلیغ دروغ تشکر
  • خودم ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    البته شایدم تایید نشه پیامایی که حقیقت رو میگن
  • خودم ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    همون رقبایی که اسمشون روبردید و گفتین که از ۲۰۰۸ گرونترن اگه نبودن الان قیمت بالای ۱۴۰ رو بسته بودن برا ۲۰۰۸
  • کاربر ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    کراس اور جذاب برای دلالای نمایندگی های ایران خودرو که همون ساعت اول همرو به اسم خودشون زدن رفت تا وقتی بیاد تو بازار و ۱۴۰ میلیون بفروشن به مردم آرزو به دل. هرکی بخره .....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =