کد خبر: 205312
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت:از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند خودروهای پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند بیشترین آلایندگی را داشته‌اند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سعید قیصر در نشست خبری تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی سراسر کشور و سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) اظهارداشت: ۴۸۱ مرکز معاینه فنی در ۳۱۵ شهر از شهرهای کشور در حال فعالیت است.

وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور، مسئولیت مراکز معاینه فنی به سازمان حمل و نقل همگانی کشور ارائه شده است.

قیصر بیان داشت: با اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی نگرانی و دغدغه‌هایی که مربوط به مراحل اخذ معاینه فنی خودروها بود برطرف شده است و در حال حاضر تمامی مراکز معاینه فنی به سامانه سیمفا متصل شده و تحت مدیریت واحد در آمده است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور بیان داشت: با اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی، جعل برگه و برچسب معاینه فنی که یکی از تخلفات عمده در این زمینه بوده است به حداقل رسیده و در آینده به صفر می‌رسد.

قیصر بیان داشت: در ۷ ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو مورد معاینه فنی قرار گرفتند و در ۷ ماهه سال جاری، ۵ میلیون و ۵۰۰ دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی حضور پیدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی را داشته است.

وی گفت: ۶۵ درصد خودروهایی که در معاینه فنی مردود شده‌اند رشد داشته است و در ۷ ماهه نخست سال ۹۶ ،۷۲ درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند نمره قبولی دریافت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که بهع موضوع معاینه فنی به صورت سختگیرانه‌تری پرداخت شده است.

وی بیان داشت: از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند خودروهای پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند بیشترین آلایندگی را داشته‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور درباره معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز اظهارداشت: به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز، اجرای این طرح ۳ ماه به تعویق افتاده است چرا که مراکز هیدرواستاتیک به اندازه کافی در کشور وجود ندارد.

وی درباره قیمت معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز نیز اشاره کرد و گفت: هزینه‌ای که برای خودروهای تک مخزن در معاینه فنی در نظر گرفته شده است ۱۱۷ هزار تومان و برای خودروهای دو مخزن ۲۰۴ هزار تومان است و هر مبلغی بیش از این دریافت شود غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۶۲۹۸۲ این موضوع را گزارش دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ میلیون خودروی دوگانه‌سوز در کشور داریم و مراکز هیدرواستاتیک در ۱۶ استان کشور فعال است بنابراین باید نسبت به افزایش این مراکز اقدام شود.

قیصر بیان داشت: مخزن‌های خودروهای دوگانه سوز تا ۱۵ سال گارانتی دارد و شرکت‌های مخزن‌ساز موظف هستند در صورتیکه مخزن آنها بر روی ماشینی دچار نقص باشد به صورت رایگان نسبت به تعویض این مخازن اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =