کد خبر: 206639
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

حسینی منش در توضیح معاینه فنی ویژه تهران گفت: در این معاینه فنی آزمون آلایندگی در دو دور موتور (آرام-بالا )انجام می گردد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سید نواب حسینی منش از اعمال حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه برای خودروهای متقاضی طرح ترافیک سال ۹۷ در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

حسینی منش اظهار داشت: کلیه خودروهای متقاضی دریافت طرح ترافیک سالیانه و یا مدت دار (روزانه، هفتگی...) بایستی نسبت به اخذ معاینه فنی ویژه از یکی از مراکز شهر تهران به استثنا مراکزخاوران ، ابوذر، ایران خودرو، ایرتویا اقدام نمایند.

وی در خصوص اجرای این طرح گفت: معاینه فنی ویژه تهران با معاینه فنی معمولی که در سطح کشور در حال انجام می باشد تنها در آزمون آلایندگی خودرو اختلاف دارد بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست که بحث تعیین حدود مجاز گازهای خروجی بر عهده آن سازمان می باشد آزمون آلایندگی خودرو بایستی در دو دور موتور آرام و بالا (۲۵۰۰دور در دقیقه) مورد اندازه گیری قرار گیرد که با عنایت به مردود شدن درصد بالایی از خودروها در این آزمون بر اساس حدود مجاز جدید توسط آن سازمان تصمیم سازی گردید که اعمال شرایط سخت گیرانه به صورت تدریجی لحاظ شودو در وهله اول خودروها تنها در دور آرام با سخت گیرانه کردن حدود مجاز گازها مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح افزود: بحران آلودگی هوا در شهر تهران و بالا بودن میزان آلودگی در هسته مرکزی شهرو همچنین سهم ۸۰ درصدی خودروها در تولید این آلودگی موجب گردید به عنوان یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا شرایط سخت گیرانه تری برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در شهر تهران وضع و اعمال شود . در همین راستا در شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب گردید که کلیه خودروهای متقاضی طرح ترافیک ۹۷ دارای معاینه فنی ویژه تهران باشندو تنها خودروهایی با حداقل تولید آلایندگی در این محدوده تردد نمایند.

حسینی منش در ارتباط با خودروهای متقاضی طرح ترافیک که دارای معاینه فنی معتبر از قبل از اجرای این طرح می باشند اظهار داشت : این خوروها نیز بایستی جهت دریافت معاینه فنی ویژه تهران نسبت به مراجعه مجدد به مراکز معاینه فنی شهر تهران و اخذ معاینه فنی جدید اقدام نمایند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    خودرو های صفر داخلی هم استاندارد نیستند و از این آزمون بیرون نمیان . دوم اینکه در مراکز معاینه فنی دور موتور رو تا ۵۰۰۰ بالا میبرن که میتونه آسیب به موتور وارد کنه ماشین من رو در مرکز نیایش این بلا رو سرش آوردند . هیچکدوم از مراکز جهت کنترل آلودگی نیستن و فقط جهت درآمد زایی تاسیس شدند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =