کد خبر: 211261
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) اظهار کرد: از سه سال گذشته ارزیابی تامین کنندگان ایران خودرو را آغاز کرده ایم و برخی از قطعه سازان به دلیل عدم توانایی در سرمایه گذاری های جدید، افزایش کیفیت و یا صادرات محصولات نتوانستند همکاری خود را با زنجیره تامین ایران خودرو ادامه دهند.

به گزارش اخبار خودرو ،حسین نجاری در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو افزود: عدم بومی سازی فعالیت ها، نبود توانایی لجستیک و طراحی مهندسی قطعات از جمله مواردی بودند که سبب جدایی برخی تامین کنندگان از ساپکو شد.

 

وی بهینه سازی تولید قطعات محصولات مختلف را نقشه راه ساپکو عنوان کرد و گفت: در سند چشم انداز صنعت خودرو تولید سه میلیون دستگاه خودرو هدفگذاری شده که درحال حاضر ایران خودرو ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه را دارا است. وی افزود: تامین کنندگان داخلی باید توانایی تامین و عرضه قطعات مورد نیاز تولید ایران خودرو را داشته باشند. وی افزود: درحال حاضر ۴۶۵ سازنده در همکاری با ساپکو قطعات محصولات را در اختیار ایران خودرو قرار می دهند.

 

نجاری با بیان این که قطعه سازان باید برای نوسازی خطوط تولیدشان سرمایه گذاری کنند گفت: باید تامین کنندگان در بخش تحقیق و توسعه هزینه کنند تا کیفیت محصولات افزایش یابد در غیر این صورت نمی توانند با فن آوری های نو همراه شوند.

 

وی به عقد قرارداد با شرکت پنین فارینای ایتالیا اشاره کرد و گفت: برای اجرای قرارداد باید توانایی سازندگان در زمینه میزان بهره مندی از تکنولوژی های جدید توانایی محلی سازی تولید، رقابت پذیری قیمت و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه مورد ارزیابی قرار گیرد. وی تاکید کرد: هدفگذاری هایی در این بخش انجام شده که ادامه همکاری با سازندگان منوط به دستیابی به آن اهداف است.

 

وی بر عرضه قطعه با کیفیت تاکید کرد و گفت: در تولید محصولات جدید ایران خودرو صادرات ۳۰ درصدی هدفگذاری شده که در صورت تولید قطعه باکیفیت این هدف محقق خواهد شد.

 

نجاری ادامه داد: در کنسرسیوم ده جانبه که با مشارکت ۵ شرکت معتبر جهانی برای طراحی پلتفرم ماژولار ایجاد شده تولید خودرو در کلاس های سدان، هاچ بک، کراس اوور و وانت برنامه ریزی شده که با تقویت زنجیره تامین و بهره مندی سازندگان از فناوی های روز دنیا، خودروهای جدید با کیفیت جهانی عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =