محدوده طرح ترافیک

سرانجام 5ماه بعد از اجرای طرح‌ترافیک، اعتراض آژانس‌ها و وانت‌بارها نتیجه داد و 20درصد به نرخ طرح‌ترافیک آژانس‌ها اضافه و به این‌ ترتیب 70درصدی شد. البته شهرداری این تخفیف را منوط به ثبت وانت بار و آژانس‌ها در سامانه شهرداری دانسته تا محرز شود فرد متقاضی راننده آژانس و وانت‌بار است.

به گزارش «اخبار خودرو»، از اردیبهشت‌ماه طرح ترافیک جدید در تهران اجرا شد و از آن زمان رانندگان آژانس‌ها و وانت‌بارها به نرخ طرح‌ترافیک جدید اعتراض داشتند و حتی فرمانداری هم در حمایت از این قشر تاکید کرده بود که طرح‌ترافیک جدید باید برابر قیمت‌های سال گذشته به رانندگان آژانس واگذار شود. اما اواخر خردادماه در شورای‌شهر طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۴ و الحاق یک تبصره به مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل‌نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران رأی نیاورد و به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد تا این طرح به صورت یک‌فوریت بررسی شود.

 حال بعد از گذشت بیش‌از سه‌ماه، زهرا صدراعظم‌نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از تصویب ۲۰درصد تخفیف بیشتر برای عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر برای وانت بار و آژانس‌ها به شرط ثبت در سامانه شهرداری خبر داده است. 

چگونگی تخفیف 70درصدی

محسن پورسیدآقایی، درباره شرط ثبت وانت‌بار و آژانس‌ها در سامانه شهرداری گفت: «میزان تخفیف 70درصدی منوط به این است در شهرداری سامانه تردد آژانس‌ها راه‌اندازی شود و هر خودرویی که در روز ۳بار در آژانس ثبت‌تردد کند، مشمول این تخفیف شود. بر این اساس باید برای ما محرز شود فرد متقاضی راننده آژانس است.»

به‌گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک برای وانت‌بارها نیز چنین سیاستی اعمال شده با این تفاوت که سامانه وانت‌بارها موجود است و هر وانتی که ۳بار ثبت باربری کند، مشمول۷۰ درصد تخفیف می‌شود.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به این که از همان ابتدا اختلاف‌نظرهایی بین اعضای شورای‌شهر درباره اصلاح مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه ازجمله آژانس‌ها وجود داشت، به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «بعد از چندماه نرخ طرح‌ترافیک آژانس‌ها و وانت‌بارها اصلاح و نهایی شد و بیشتر اعضای کمیسیون حمل‌ونقل با اصلاح آن موافق بودند. در مصوبه تعرفه طرح‌ترافیک جدید، هزینه طرح برای آژانس‌ها حدود 7برابر شده بود و این افزایش قیمت منطقی نبود.» 

بر اساس آمار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران سال گذشته ۱۰هزار طرح و امسال ۸هزار طرح‌ترافیک در اختیار آژانس‌ها قرار گرفته است.

در شهر تهران علاوه‌بر آژانس‌ها انواع تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ هم فعالیت می‌کنند که مشمول طرح ترافیک نمی‌شوند؛ زیرا با عنوان آژانس و زیرنظر شهرداری تهران فعالیت نمی‌کنند و به‌گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک، شهرداری این شرکت‌ها را قانونی نمی‌داند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =