بورس

طبق نمودار فوق خزامیا در تایم‌فریم روزانه روی محدوده حمایتی 1070-1040 ریال متعادل شده و در حال تشکیل الگوی کنج خط روند نزولی میان‎مدت خود است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  با توجه به شرایط این روزهای شرکت زامیاد در بازار سرمایه، تحلیل تکنیکالی این سهم خودرویی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در همین رابطه حمیدرضا افشار، کارشناس بازار سرمایه و تحلیلگرکارگزاری سهام بارز با انجام تحلیل تکنیکالی زامیاد در گفت‎وگو با روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «طبق نمودار فوق خزامیا در تایم‌فریم روزانه روی محدوده حمایتی 1070-1040 ریال متعادل شده و در حال تشکیل الگوی کنج خط روند نزولی میان‎مدت خود است. درواقع درحال‎حاضر بیشتر اصلاح زمانی داریم تا قیمتی و نوسانات نماد نیز بسیار محدود شده است.» وی افزود: «وضعیت فعلی تا انتشار اخبار برای نماد و شکسته‎شدن الگوی کنج و شروع روند جدید ادامه‎دار خواهد بود.» این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: «سناریوی محتمل‎تر شروع روندی صعودی با تثبیت بالای مقاومت 1100ریال با هدف 1270ریال در کوتاه‎مدت است، البته در این مسیر مقاومت 1180 ریال نیز وجود دارد.» افشار گفت: «سناریوی دوم با انتشار اخبار منفی و شکسته‎‌شدن حمایت فعلی اجرا می‎شود که روند کلی نماد را منفی می‎کند. در این‎صورت رعایت حد ضرر (تثبیت زیر 1040 ریال) الزامی است.»

   احیای شرکت‎های بازار پایه
باتوجه به این‎که سه خودروساز حاضر در بورس، ایران‎خودرودیزل، سایپادیزل و کرمان‎خودرو در تابلوهای «ب» و «ج» بازار پایه حضور دارند، هرگونه تغییر و تحول آن در این حوزه برای شرکت‎ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. در همین زمینه، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با اشاره به تصویب اساسنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها (Fund of Funds) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی از ارائه درخواست راه‌اندازی چند صندوق خصوصی به فرابورس خبر داد و افزود: «این صندوق‌ها را باید حلقه گمشده عرضه‌های اولیه در بازار قلمداد کرد؛ چراکه این صندوق‌ها از طریق تملک در ‌شرکت‌هایی که به اصلاح ساختار نیاز دارند (مانند شرکت‌های موجود در تابلوهای «ب» و «ج» بازار پایه ازجمله ایران‎خودرودیزل، سایپادیزل و کرمان‎خودرو، شرکت‌های اخراجی از بورس و خارج از بازار سرمایه) به راهبری، هدایت و تزریق نقدینگی به این شرکت‌ها می‌پردازد و ‌بعد از اصلاح ساختار، این دسته از شرکت‌ها می‌توانند در بورس‌ها پذیرش و در بازار سهام عرضه اولیه شوند.»

   ایران‎خودرو؛ لیدر خودرویی‎ها
در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی، ایران‎خودرو بدل به لیدر صنعت شد و با صف خرید 41میلیون سهمی روز بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت، به‎طوری‎که در قیمت پایانی با رشد 3.5درصدی روبه‎رو شد. این در حالی است که روز گذشته سایر نمادها ازجمله سایپا، مهرکام‌پارس، زامیاد، پارس‎خودرو و گسترش سرمایه‎گذاری ایران‌خودرو نیز مثبت شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =