کد خبر: 229216
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
یاریس GR

تویوتا یاریس، خودرویی کامپکت است که از سال ۱۹۹۹ تولید می‌شود و تاکنون در مدل‌های هاچ‌بک، سدان و کراس‌اور عرضه شده است. مدتی پیش، تویوتا با معرفی مدل اسپرت یاریس GR، همگان را شگفت‌زده کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،تویوتا یاریس، خودرویی کامپکت است که از سال ۱۹۹۹ تولید می‌شود و تاکنون در مدل‌های هاچ‌بک، سدان و کراس‌اور عرضه شده است. مدتی پیش، تویوتا با معرفی مدل اسپرت یاریس GR، همگان را شگفت‌زده کرد. 
این خودرو تمام‌چرخ‌محرک با پیشرانه‌ 1.6لیتری سه‌سیلندر توربو و ۲۵۷اسب‌بخار قدرت می‌تواند درمدت 5.5‌ثانیه به سرعت صد‌کیلومتر‌بر‌ساعت برسد که البته قیمتش از ۳۶هزاردلار شروع می‌شود. تویوتا یاریس GR در بازار ژاپن، در سه مدل RC ،RZ و RS عرضه می‌شود که مدل‌های RC ،RZ از همان پیشرانه‌ مذکور با ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کنند. مدل RS یاریس GR که صرفا برای ژاپن عرضه می‌شود، برخلاف دو مدل پیشین، از پیشرانه‌ 1.5لیتری سه‌سیلندر تنفس‌طبیعی با قدرت ۱۱۸اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۸نیوتون‌متر بهره می‌برد؛ این پیشرانه در مدل معمولی خودرو تویوتا یاریس نیز به‌کار رفته است. 
برخلاف سایر مدل‌های یاریس GR، در مدل RS از جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته‌ دستی و سامانه‌ تمام‌چرخ متحرک خبری نیست و انتقال قدرت به‌وسیله‌ یک جعبه‌دنده‌ CVT  نسل جدید به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. دو مدل دیگر تویوتا یاریس GR در ژاپن، RZ و RC هستند که از پیشرانه و سامانه‌ انتقال قدرت مشترک استفاده می‌کنند. 
مدل RZ مشابه نمونه‌های ارائه‌شده‌ در بازار جهانی بوده اما مدل RC نسخه‌ مسابقه‌ای یاریس GR است که درآن تجهیزاتی ازجمله سامانه‌ سرگرمی و اطلاعات، برای کاهش وزن خودرو حذف شده‌اند؛ درنتیجه 30کیلوگرم از مدل RZ سبک‌تر است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =