توتال با همکاری یکی از شرکای خود نخستین‌خودرو تحویل سوخت به‌هواپیماها (ART) را ساخته که با پیشرانه برقی فعالیت می‌کند. این خودرو حمل سوخت قرار است درسایت صنایع ایرباس در تولز فرانسه استفاده شود و قابلیت حمل دو تانکر سوخت با ظرفیت ۳۰ تن برای هر تانکر را دارد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،توتال با همکاری یکی از شرکای خود نخستین‌خودرو تحویل سوخت به‌هواپیماها (ART) را ساخته که با پیشرانه برقی فعالیت می‌کند. این خودرو حمل سوخت قرار است درسایت صنایع ایرباس در تولز فرانسه استفاده شود و قابلیت حمل دو تانکر سوخت با ظرفیت ۳۰ تن برای هر تانکر را دارد. 
زمان تحویل این خودرو سوخت‌رسان برقی تا پایان سال جاری میلادی تعیین شده است. توتال برای ساخت این خودرو با شرکت گوسین (Gaussin) همکاری داشته و این شرکت ۴۰ سال سابقه درطراحی و تولید باتری برای خودروهای برقی و هیبرید دارد. 
قرار است توتال برای ساخت این خودرو از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده کند که توسط شرکت سافت (Saft) درکارخانه نرساک در جنوب فرانسه ساخته شده است. 
دراین‌میان توتال با گوسین همکاری کرده تا علاوه‌بر استانداردسازی شرایط استفاده از وسایل برقی به‌عنوان یک دستگاه سوخت‌رسان از روندی برای طراحی و ساخت این خودروها استفاده کند که کمترین اثر زیست‌محیطی را روی روند تامین سوخت و نگهداری از هواپیماها داشته باشد و در این روند کربن به‌میزان حداقلی تولید شود. توتال اعلام کرده تا سال ۲۰۵۰ هیچ‌کربنی درفعالیت‌های این برند تولید نخواهد شد و این روند از نقطه تولید تا زمان مصرف توسط مشتری رعایت می‌شود. 
گفتنی است توتال یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سوخت درفرانسه، اروپا و آفریقا برای تجهیزات هوایی محسوب می‌شود و تجربه زیادی درتولید انواع دستگاه‌های سوخت‌رسانی و تانکرهای سوخت مخصوص هواپیما دارد. این شرکت همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان هواپیما، ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها دارد و برای هرکدام از این بخش‌ها سرویس‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. 
گفتنی است در کل دنیا توتال ۲۸۰ ایرلاین را در ۳۰۰ فرودگاه پشتیبانی می‌کند. درمورد گوسین نیز باید گفت این شرکت سالانه برای ۵۰ هزار دستگاه خودرو درسراسر دنیا باتری تولید می‌کند که این خودروها از انواع تمام‌برقی، هیبرید، پلاگین- هیبرید و هیدروژنی یا پیـــــل‌سوختی هستند. 
پیش از این نیز گوسین با همکاری زیمنس برخی تجهیزات فرودگاهی را درفرانسه به‌انواع برقی تبدیل کرده بود. یکی از برنامه‌‌های این شرکت تولید دستگاه‌های خودران برای فرودگاه‌هاست و براساس برنامه‌ریزی قبلی این شرکت، تا سال ۲۰۳۰ از نخستین‌نمونه‌های آن رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =