کد خبر: 229497
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱

روز چهارشنبه هفته گذشته هلدینگ خودروسازی جیلی اعلام کرد که براساس تصمیم و با تایید هیات‌مدیره این مجموعه، آن‌ها سهام خود را در لیست شرکت‌های چینی حاضر در بورس نزدک (NASDAQ) ثبت و عرضه خواهند کرد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،روز چهارشنبه هفته گذشته هلدینگ خودروسازی جیلی اعلام کرد که براساس تصمیم و با تایید هیات‌مدیره این مجموعه، آن‌ها سهام خود را در لیست شرکت‌های چینی حاضر در بورس نزدک (NASDAQ) ثبت و عرضه خواهند کرد. 
این شرکت ژجیانگی درحال‌حاضر در لیست بورس هنگ‌کنگ با مجموع سهام به‌ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌دلار هنگ‌کنگی (برابر با ۱۵ میلیارد و ۷۰ میلیون‌دلار) حاضر است. اما براساس تصمیم هیات‌مدیره این شرکت جیلی و ولوو (که سال ۲۰۱۰ از فوردموتورز خریداری شده بود) قصد دارند به‌صورت یک سهم در بورس هنگ‌کنگ و استکهلم (هلند) عرضه شوند. به‌غیر از ولوو، جیلی ۹.۷ درصد از سهام گروه دایملر را نیز به‌عنوان مالک مرسدس‌بنز در اختیار دارد. 
این شرکت قصد دارد روی محصولات برند پریمیوم خود با نام لینک‌اندکو متمرکز شود و تا سال آینده شش مدل جدید را معرفی کند. درسال ۲۰۱۹ جیلی موفق به‌فروش یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو شده و هدفگذاری آن‌ها برای سال جاری برابر با یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه است. همچنین این شرکت اعلام کرده که درسال میلادی گذشته کل سودآوری آن‌ها برابر با ۸ میلیارد و ۱۹۰ میلیون‌یوآن (معادل یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌دلار) بوده است و تنها در ماه گذشته ارزش سهام جیلی مجموعا رشد ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون‌دلاری (هنگ‌کنگ) را ثبت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =