کد خبر: 229519
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

 بزرگ شدن جلو پنجره محصولات جدید ب‌ام‌و یکی از مباحث اصلی در محافل خودرویی جهان است و سبب شده انتقادات بسیاری به بخش طراحی این کمپانی آلمانی وارد شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، بزرگ شدن جلوپنجره محصولات جدید ب‌ام‌و یکی از مباحث اصلی در محافل خودرویی جهان است و سبب شده انتقادات بسیاری به بخش طراحی این کمپانی آلمانی وارد شود. اما جالب است که بدانید بزرگ شدن ابعاد جلوپنجره ب‌ام‌و نخستین‌بار 15سال قبل توسط یک تیونر آلمانی به نام هارتج صورت گرفت. 
این تیونر آلمانی که فعالیت خود را از سال 1971 آغاز کرده است، سابقه تیون انواع محصولات ب‌ام‌و را در کارنامه خود دارد. همچنین طی سال‌های گذشته تغییراتی روی برخی مدل‌های رنجروور و مرسدس‌بنز E300 اعمال کرده است. اما درنهایت این شرکت در سال 2019 به کار خود خاتمه داد و از دنیای تیونینگ کناره‌گیری کرد. 
یکی از پروژه‌های تحسین‌برانگیز این شرکت ارتقای ب‌ام‌و سری 3 با کد اتاق E30 است که با نام H23 شناخته می‌شود. البته بسیاری از پروژه‌های این شرکت چندان معروف نشدند و مورد استقبال قرار نگرفتند. به‌عنوان‌مثال می‌‌توان از ب‌ام‌و سری 6  با کد اتاق E63 و ظاهری متمایز نام برد. 
در واقع هارتج در آن سال‌ها با بزرگ‌تر کردن ابعاد جلوپنجره و افزودن دو دریچه ورودی هوای دیگر در قسمت کناری چراغ‌های جلو، سعی بر افزایش پرفورمنس و بهبود عملکرد موتور داشت. اما این تغییرات چندان خوشایند علاقه‌مندان ب‌ام‌و 645Ci نبود. زیرکاپوت این سری ۶ نیز یک موتور ۵.۱لیتری V8 قرار گرفته که ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =