کد خبر: 229551
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

ب‌ام‌و در نظر دارد پیش از عرضه نسل جدید سری 7 به بازارهای جهانی، تغییراتی را در مجموعه قوای محرکه نسخه‌های دیزلی نسل فعلی ایجاد کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،ب‌ام‌و در نظر دارد پیش از عرضه نسل جدید سری 7 به بازارهای جهانی، تغییراتی را در مجموعه قوای محرکه نسخه‌های دیزلی نسل فعلی ایجاد کند. از این رو سدان پرچمدار این شرکت از این پس پذیرای پیشرانه‌های 6سیلندر دیزلی جدیدی خواهد بود که از نسخه‌های فعلی کم‌مصرف‌تر و پاک‌تر هستند. دستیابی به چنین اهدافی به‌لطف اضافه کردن سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی و استارتر/ ژنراتور یکپارچه میسر شده است. 
این سیستم ۱۱اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید نصب این سیستم در پیشرانه‌های ۳لیتر‌دیزلی جدید باعث می‌شود مصرف سوخت در هر ۱۰۰کیلومتر بین 0.4 تا 0.6 لیتر کاهش یابد. کار را با مدل‌های 730d و 730d xDrive و (نسخه‌های طویل‌تر) آغاز می‌کنیم که دارای پیشرانه ۶سیلندر دیزلی به‌روزتر با ۲۱اسب‌بخار قدرت هستند. هم‌اکنون قدرت این پیشرانه‌ها به ۲۸۶اسب‌بخار رسیده و گشتاور نیز با بهبود ۳۰واحدی به رقم ۴۷۹نیوتون‌متر رسیده است. 
به‌لطف این قدرت و گشتاور اضافه، دو سدان یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۹ و ۵.۶ ثانیه‌ای دارند. اما مدل رده‌بالاتر 740d xDrive قدرت ۳۴۰ اسبی دارد که نسبت به نسخه پیشین این پیشرانه ۲۰اسب‌بخار قوی‌تر شده است. گشتاور نیز با افزایش ۲۰واحدی به ۷۰۰نیوتون‌متر رسیده و نتیجه این تغییرات ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعت ۵ثانیه‌ای است که خبر از بهبود 0.2ثانیه‌ای می‌دهد. هر دو پیشرانه از سیستم فیلتراسیون گازهای اگزوز جدید و فیلتر ذرات دیزلی بهینه شده سود برده و بنابراین سری ۷می‌تواند جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو 6d اروپا را پاس کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =