کد خبر: 229560
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

یک گروه از سهام‌داران گروه خودروسازی PSA از خودروساز فرانسوی درخواست کرده‌اند که شرایط ادغام با فیات-کرایسلر را مورد بازنگری قرار دهد تا باتوجه به‌شرایط حال‌حاضر صنعت‌خودرو و بازار رو به‌افول آن، چالش خودروساز ایتالیایی-آمریکایی کاهش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،یک گروه از سهام‌داران گروه خودروسازی PSA از خودروساز فرانسوی درخواست کرده‌اند که شرایط ادغام با فیات-کرایسلر را مورد بازنگری قرار دهد تا باتوجه به‌شرایط حال‌حاضر صنعت‌خودرو و بازار رو به‌افول آن، چالش خودروساز ایتالیایی-آمریکایی کاهش یابد. 6 ماه پس از تایید این ادغام دو کمپانی درحال بررسی سودآوری خود هستند. 
سخنگوی گروه سرمایه‌گذاری پیتراست (Phitrust) درسخنانی گفته بود که درجلسه روز پنجشنبه این شرکت که روز ۲۵ ژوئن برگزار می‌شود، آن‌ها روی ابعاد همکاری صحبت خواهند کرد. چرا که برخی از اعضای گروه باور ندارند که این ادغام به‌صورت ۵۰-۵۰ انجام می‌شود. صنعت‌خودرو پس از انجام این ادغام و به‌وجود آمدن چهارمین تولیدکننده بزرگ در جهان، تغییرات شگرف زیادی را به‌خود دیده است. از سویی کارخانه‌ها به‌خاطر ویروس تعطیل شده‌اند و از سوی دیگر نمایشگاه‌دارها با مشکل جهانی نبود خریدار مواجه هستند که درنهایت باعث شده است فروش محصولات در این بازار سخت باشد. 
طی مراحل ترکیب این دو خودروساز قرار است فیات-کرایسلر سهامی به‌ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌یورو (۷میلیارددلار) از بابت تجــــــهیزات گروه فرانسوی دراختیار داشـــــته باشد. 
اما سهام‌داران مدعی هستند که باید آزادی عمل و اختیار بیشتری داشته باشند. گروه PSA به‌دلیل کسب آمار مالی مثبت پیش از شیوع کرونا و توسعه فناوری‌های بیشتر،‌ کفه سنگین‌تری دربرابر FCA دارد. 
اولویر دی‌گور، مدیر موسسه پتراست گفت‌: «گروه PSA از ابتدای سال از لحاظ مالی نه‌تنها هیچ‌پولی را هدر نداده، بلکه عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشته است؛ درست برخلاف FCA که بودجه زیادی را از دست داد.» بنابراین به‌باور او فرانسوی‌ها سعی می‌کنند به‌طرف مقابل فشار بیشتری وارد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =