گروه صنعتی ایران خودرو

آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت درباره تولید خودرو در کشور حکایت از رشد ۲۲.۶ درصدی تعداد تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت درباره تولید خودرو در کشور حکایت از رشد ۲۲.۶ درصدی تعداد تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو دارد. این خودروساز در سه‌ماهه نخست امسال موفق به تولید ۱۰۹هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. طبق این آمار، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سه‌ماهه نخست  موفق به تولید ۱۰۷هزار و ۴۶۴ دستگاه خودرو سواری شده که نسبت به سه‌ماهه اول سال ۹۸ رشد ۲۱.۲ درصدی را تجربه کرده است. تولید ایران‌خودرو در خردادماه امسال نیز با رشد ۵۵.۸ درصدی همراه بود و به ۴۲هزار و ۸۰۷ دستگاه رسید. تولید خودرو سواری در این گروه صنعتی،‌ در خردادماه امسال به ۴۱هزار و ۸۶۴ دستگاه رسیده که نسبت به خردادماه سال گذشته رشد ۵۴.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

  افزایش رضایت مشتریان ایران خودرو
اما به‌موازات اعلام این دستاوردها در بخش تولید، مدیر ارتباط با مشتریان ایران‌خودرو نیز از کاهش ۲۵ درصدی مراجعات و شکایات از گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد. به گفته سهراب برفروشان، بیش‌ترین بهبود در حوزه فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به‌واسطه افزایش تولید‌، عمل به تعهدات، تامین قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش و سایر برنامه‌های بهبود حوزه‌های اجرایی صورت گرفته است. وی در این‌باره اظهار داشت: «طبق نتایج شرکت ارزیابی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، ایران‌خودرو توانسته است با افزایش ۳۸ درصدی رضایتمندی از نحوه رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌ها، بیش‌ترین افزایش رضایتمندی مشتریان را در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از آن خود کند.» مدیر ارتباط با مشتریان ایران‌خودرو افزود: «اندازه‌گیری رضایت مشتریان توسط شرکت بازرسی از تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودرو صورت پذیرفته است. بر همین اساس گروه صنعتی ایران‌خودرو در این شاخص از سطح رضایت از رسیدگی ۵۲ درصدی در سال ۹۷ به سطح رضایت از رسیدگی ۹۰ درصدی در سال ۹۸ رسیده است.»

  ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات
برفروشان با بیان این‌که از نیمه سال گذشته در راستای ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین ارتقای تصویر ذهنی مشتریان، مجموعه برنامه‌های کلان و عملیاتی به اجرا گذاشته شده است،‌ تصریح کرد: «این برنامه‌ها با هدف تحقق رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و رفع ریشه‌ای علل منجر به درخواست‌ها و شکایت‌ها به‌عنوان اقدامات پیشگیرانه و همچنین پاسخ‌گویی به‌موقع و مناسب به این درخواست‌ها و شکایت‌ها برای جلب حداکثری رضایتمندی مشتریان اجرا شده است.» وی به برخی از اقدامات صورت‌گرفته برای صیانت از مشتریان اشاره کرد و گفت: «رسیدن تولید روزانه به 2هزار دستگاه، کاهش تعداد خودروهای دارای کسری قطعه و افزایش تحویل به مشتریان تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته است.» برفروشان تامین به‌موقع قطعات و ارائه خدمات مورد نیاز مشتری را از دیگر شاخص‌های موثر در رضایتمندی مشتریان دانست و گفت: «با تعیین تکلیف موارد مرتبط با خودروهای واسطه یا کارتکسی، پرداخت سود تاخیر به‌صورت کامل و نظام‌مند براساس قرارداد و همچنین اصلاح دعوت‌نامه‌ها براساس ضوابط سازمان حمایت و شفاف‌سازی تمامی موارد برای مشتریان در سال 98 توانسته‌ایم میزان رضایت مشتریان را افزایش دهیم.»
  متناسب‌سازی رویه‌های کنترل کیفی
مدیر ارتباط با مشتریان ایران‌خودرو همچنین بیان کرد: «متناسب‌سازی رویه‌های کنترل کیفی برای افزایش کیفیت محصولات و کنترل‌های بیش تر در فرآیندها قبل از تحویل خودرو به مشتری با دقت بالاتری دنبال شده است.» وی اطلاع‌رسانی مستمر به مشتریان از فرآیند فروش و خدمات پس از فروش به‌صورت پیامک را نیز از دیگر اقدامات در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان دانست.» وی تاکید کرد: «با تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای حوزه ارتباط با مشتریان و طرح‌ریزی و ابلاغ و پایش مستمر شاخص‌های کلیدی عملکرد برای هدایت و راهبری بخش‌های مرتبط با مشتریان در گروه صنعتی ایران‌خودرو، در تلاش برای ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات و درنهایت جلب رضایت مشتریان هستیم.»
  تایید ارتقای کیفیت سمند از سوی ISQI
در همین راستا، با تلاش‌های مستمر تمامی کارکنان شاغل در کیفیت، تولید و مهندسی گروه صنعتی ایران‌خودرو، محصول سمند به سطح کیفی سه‌ستاره ارتقا یافت. این تلاش‌ها که با وجود مسائلی مانند تحریم‌های بین المللی و بیماری کرونا بی‌وقفه ادامه داشته‌اند، نتایج مثبت و سازنده‌ای را در صنعت خودرو کشور به همراه داشته است. به استناد گزارش ارزیابی خردادماه  شرکت بازرسی و استاندارد ایران (ISQI) محصول سمند سه‌ستاره کیفی را دریافت کرد. بنابراعلام گروه صنعت ایران‌خودرو، این دستاورد مرهون تلاش‌های بخش‌های کیفیت، تولید و مهندسی شرکت مادر، سایت تولیدی تبریز و شرکت ساپکو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =