گریس

موسسه ملی روانکاری و گریس ایالات‌متحده (NLGI) برنامه‌ریزی کرده تا در ماه ژانویه گریس‌های با عملکرد بالا چندکاره را برای مصارف صنعتی و بخشی از نیازهای طولانی‌مدت دریایی و صنعت‌خودرو معرفی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،موسسه ملی روانکاری و گریس ایالات‌متحده (NLGI) برنامه‌ریزی کرده تا در ماه ژانویه گریس‌های با عملکرد بالا چندکاره را برای مصارف صنعتی و بخشی از نیازهای طولانی‌مدت دریایی و صنعت‌خودرو معرفی کند. از سال ۲۰۱۵ موسسه NLGI درحال کار روی استانداردهای جدید بوده است. درحال‌حاضر ۳۰۶ محصول مختلف از ۸۵ کمپانی که حدود ۸۳درصد آن را گریس‌های دارای تاییدیه GC-LB تشکیل می‌دهند، موفق به‌دریافت استاندارد از این موسسه شده‌اند. 
این گریس‌ها (با دسته‌بندی G) عمدتا در صنعت‌خودرو و درخطوط تولید خودروسازان برای سیستم شاسی و اتصالات (دسته‌بندی L) استفاده می‌شود. اما NLGI قصد دارد بسته‌ای از استانداردها را با نام ASTM D4950 برای خدمات‌دهی به‌سرویس‌های خودرویی درنظر بگیرد. این استاندارد قرار است تا سال ۲۰۲۴ اعتبار داشته باشد. گفتنی است درسال ۲۰۱۵ تیم مدیریت NLGI گروهی اختصاصی را برای بررسی شرایط استاندارد GC-LB درنظر گرفت و این گروه به‌برگزاری رویدادها و تحقیقات مختلفی روی این استاندارد پرداخت و درنهایت تشخیص داد که با توجه به‌ورود تکنولوژی‌های جدید، متریال‌ پیشرفته‌تر و اتصالات متفاوت، باید  کیفیت گریس‌ها ‌ارتقا یابد. سرانجام  درسال ۲۰۱۹ مشخص شد که باید اصلاحاتی روی استاندارد GC-LB صورت گیرد و ‌ استاندارد جدیدی تعریف شود تا علاوه‌بر کیفیت بالا، امکان استفاده از آن درمصارف گوناگون وجود داشته باشد و صنایع مختلف بتوانند از آن سود ببرند. درنهایت دو کمیته برای بررسی این استانداردها در راندهیل ویرجینیا به‌نام راه‌حل‌های تکنولوژی گریس که توسط چوک چویی «Chuc Coe» مدیریت می‌شد و مرکز کنترل کیفی در میدلند ایالت میشیگان  با مدیریت میشائیل کنسلمن (Michael Kunselman) فعالیت خود را روی این پروژه آغاز کردند و نتیجه فعالیت آن‌ها روز ۱۸ ژوئن طی یک رویداد آنلاین با حضور و حمایت بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان شرکت‌های مختلف که از بخش‌های گوناگون و صنایع مختلف در این پروژه دخیل بودند، به‌اشتراک گذاشته شد. همچنین در ماه مارس سال جاری کارگاه مجازی در ایالات‌متحده، چین، هند و آمریکای‌جنوبی برای ۴۵ ناظری که توانایی تحلیل این روانکار را داشتند، برگزار شد. البته حجم کم مواد استفاده‌شده باعث شد تست نتایج دقیقی نداشته باشد. اما یک‌ماه پس از آن، تست میدانی این گریس‌ها انجام شد و سپس کارشناس‌ها به‌دنبال تست صد هزار استروک رفتند تا پایداری این ماده را نیز مورد بررسی قرار دهند. 
در این تست‌ها مشخص شد استاندارد GC-LB برای قابلیت بالاتر شست‌وشو نیاز به‌تست D1264 دارد و برای ‌تقویت جداسازی روغن از تست D1742، تست‌های سایش چهار ساچمه (D1742)، فشار مضاعف D2596، تست‌های اضافی پایداری اکسیداسیون D942، توانایی مقاومت در برابر چرخ‌های‌ ناگهانی D1831 و خردگی قطعات مسی D4048 لحاظ شد. جوسپ کاپریک (Joseph P. Kaperick) نماینده NLGI درشرکت افتون گفت او حدس می‌زند که استاندارد جدید با ساختار فلزات HPM به‌خوبی سازگار باشد. 
ظاهرا قرار است تا سپتامبر سال جاری پذیرش شرکت‌های گریس‌ساز اعلام شود. البته کاپریک به‌این نکته اشاره کرده که روند اخذ این استاندارد جدید شباهت زیادی به‌اخذ استاندارد GC-LB دارد. موسسه NLGI قصد دارد سمینار گفت‌وگوی مجازی را برای پرسش و پاسخ راجع‌به‌مشخصات گریس‌های جدید در روز ۲۸ آگوست برگزار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =