براساس ادعای بریجستون این نسخه اختصاصی تا ۳۰درصد مقاومت غلتشی کمتری دارد. براساس تست‌های اخیر این عامل برای افزایش برد و مسافت قابل‌پیمایش خودروهای برقی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بریجستون طی برگزاری نشست خبری عرضه محصول جدید فولکس‌واگن اعلام کرد تایرهای تورانزا اکو (Turanza Eco) که به‌طور اختصاصی برای این هاچ‌بک طراحی و مهندسی شده‌اند، از مقاومت غلتشی پایین‌تری برخوردار است و در کنار وزن پایین باعث می‌شود این خودرو برقی توان پیمایش کیلومترهای بیشتری را با هربار شارژ شدن باتری‌های خود داشته باشد. 
براساس ادعای بریجستون این نسخه اختصاصی تا ۳۰درصد مقاومت غلتشی کمتری دارد. براساس تست‌های اخیر این عامل برای افزایش برد و مسافت قابل‌پیمایش خودروهای برقی بسیار تاثیرگذار است. در آزمایش‌هایی که با نمونه‌های آزمایشی جایگزین گلف برقی (e-Golf) انجام شد، به طور عملی کاهش ۲۰درصدی در حین استفاده از تایرها عادی و تابستانی نسبت‌به تایرها مخصوص بریجستون تجربه شده است. همچنین وزن پایین این تایرها باعث می‌شود تقسیم وزن در کل بدنه این خودرو به شکل صحیح‌تری انجام شود. البته در این خودرو برقی با وجود حذف دیفرانسیل، می‌توان بهترین نقطه‌ثقل را خلق کرد. فولکس‌واگن ID.3 با سه نوع تایر در ابعاد ۱۸، ۱۹ و ۲۰اینچی عرضه شده است که البته نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی به صورت ران‌فلت طراحی شده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند که حتی تایر زاپاس از خودرو حذف شود تا وزن کلی خودرو کاهش یابد. 
همچنین بریجستون اعلام کرده است لاستیک‌های ID.3 حدود ۲۰درصد سبک‌تر از لاستیک‌های استاندارد هستند و این کاهش وزن باعث می‌شود حدود ۴ و نیم پوند (معادل ۲ کیلوگرم) مواد اولیه کمتری برای تولید این تایرها استفاده شود. علاوه‌بر کمک به افزایش توان پیمایشی این خودرو برقی، اثرات زیست‌محیطی تولید این تایر هم می‌شود. 
همچنین سال گذشته بریجستون نشان داد برای تولید لاستیک‌های سازگار با محیط‌زیست می‌توان از کربن سیاه بازیافت‌شده نیز استفاده کرد. انتشار ذرات از تایر را می‌توان در‌حال‌حاضر مضرترین بخش از کاربرد تایر دانست. که یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که میزان انتشار فعلی این ذرات می‌توان حتی بیشتر از حجم انتشار گازهای گلخانه‌ای در کل جهان باشد. 
فولکس‌واگن ID.3 نخستین محصولی است که با استفاده از پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن برای ساخت محصولات تمام برقی طراحی شده استو  باآنکه فولکس از تولید این محصول در نوامبر ۲۰۱۹ خبر داد، اما مشکلات نرم‌افزاری و سپس شیوع کرونا باعث شد زمان تحویل این خودرو از اواسط ۲۰۲۰ به سپتامبر ۲۰۲۰ منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =