خرید تایر جدید برای خودرو لحظات هیجان‌انگیزی  است. به‌جز تایرها هیچ قطعه دیگری از یک خودرو زمین را لمس نمی‌کند و همین ارتباط بین خودرو و جاده است که تایر را به بخشی بسیار مهم تبدیل می‌کنند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،خرید تایر‌ جدید برای خودرو لحظات هیجان‌انگیزی  است. به‌جز تایرها هیچ قطعه دیگری از یک خودرو زمین را لمس نمی‌کند و همین ارتباط بین خودرو و جاده است که تایر را به بخشی بسیار مهم تبدیل می‌کنند. این لحظات هیجان‌انگیز تنها مختص تایر خودروهای اسپرت یا آفرود نیستند، زیرا حتی بزرگ‌ترین تراکتور کشاورزی دنیا هم به تایر‌های جدید نیاز دارد.  بیگ‌باد 161v-747 یک نماد فرهنگی و یکی از مشهورترین تراکتورهای دنیاست. این تراکتور سفارشی در سال ۱۹۷۷ و توسط رون هارمون برای مزرعه‌ کتان برادران روسی با هزینه نهایی ۳۰۰ هزار دلاری در کالیفرنیا ساخته شده است. پس از ۱۱سال برادران روسی آن را به مزرعه ویلوبروک در ایندیالاکتیک ایالت فلوریدا فروختند. پس از سلسله مذاکرات طولانی سرانجام رابرت و رندی ویلیامز در بیگ ‌سندی مونتانا در سال ۱۹۹۷ آن را خریداری کرده و تا امروز تحت‌مالکیت خود قرار دادند. هدف از تولید این تراکتور شخم زدن زمین بود که نیازمند تراکتور بسیار قوی و سنگین است. به همین‌دلیل پیشرانه‌ ۱۱۰۰ اسب‌بخاری بیگ‌باد 16V-747 ابزاری عالی برای چنین ماموریتی است. بیگ‌باد توانایی فروکردن کشتکار یا کولتیوانور ۲۴ متری خود و شخم زدن مساحت نیم‌هکتاری طی یک‌دقیقه با سرعت ۱۳ کیلومتربرساعت است.  
از آنجا که این تراکتور فقط یک دستگاه تولید شده و یافتن قطعات جانبی آن به‌ویژه تایر‌هایش کار بسیار سختی است، بنابراین باید زمان زیادی را به این کار اختصاص داد. به لطف کمک‌های شرکت ویلیامز برادرز که لاستیک‌ها، فاصله‌دهنده‌ها و چند قطعه مورد‌نیاز برای تعویض لاستیک این غول کشاورزی را تامین کرده این تراکتور هم‌اکنون مالک هشت حلقه تایر گوودیر LSW1400/30r46 شده است. بنابراین این تایرها به‌عنوان بزرگ‌ترین تایر‌های کشاورزی دنیا به‌حساب می‌آیند. در حقیقت دلیل اصلی توقف فعالیت این تراکتور را می‌توان به تعطیلی یکی از تایرهای‌سازهای قدیمی به نام کمپانی متحد تایرسازی کانادا (یونایتد تایر) دانست که تایرهای ۸فوتی (۲متر و نیمی) این تراکتور را تولید می‌کرد، اما در سال ۲۰۰۰ ورشکسته و باعث شد فعالیت بیگ‌باد متوقف شود. در‌نهایت جولای ۲۰۰۹ تصمیم به انتقال این وسیله به موزه گرفته شد. بیگ‌باد امروز نمونه‌ عالی از مهندسی برای ماموریتی بسیار ویژه است. این تراکتور ۱۱۰۰اسب‌بخاری هم‌اکنون در موزه هارت‌لند جاخوش کرده است. لاستیک‌های جدید عرض بیگ‌باد را به بیش‌از ۲۵‌فوت (۷۶۲‌سانتی‌متر) رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =