بریجستون تصمیم گرفته است با کنترل برخی  هزینه‌های  اضافه از زیر فشار اقتصادی ناشی‌از شیوع کرونا فرار کند.

  به گزارش «اخبار خودرو»،بریجستون تصمیم گرفته است با کنترل برخی  هزینه‌‌های  اضافه از زیر فشار اقتصادی ناشی‌از شیوع کرونا فرار کند. شویئچی ایشیباشی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: «شرکت ما حدود ۲۰۰میلیارد ین (معادل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) در هزینه جاری صرفه‌جویی خواهد کرد، ‌چون بر این باوریم موج دیگری از شیوع کووید-۱۹ در ماه‌‌های آتی رخ خواهد داد.» ایشیباشی در سخنان اخیر خود گفته بود نیمی از این صرفه‌جویی ناشی از تعدیل رویدادهای مجلل و نیمی دیگر از طریق تقلیل برنامه ‌سرمایه‌گذاری سالانه انجام خواهد شد. 
تایرساز ژاپنی درحالی از امکان نرسیدن به اهداف و چشم‌اندازی که سال گذشته تا ماه می درنظر گرفته بودند، خبر داد که در عین حال پیش‌بینی جدیدی برای شرایط خود در نیمه‌دوم سال جاری میلادی منتشر کرده، شرایط به‌گونه‌ای است که مصرف‌کنندگان در سراسر جهان کمتر به مسافرت می‌روند و خرید در بازار خودرو هم کاهش یافته، این روند باعث شده است این شرکت ۸۹ساله، خود را در میدان رقابت بر سر تقاضا و قیمت تایر ببیند. 
حتی درصورتی که ایشیباشی بتواند از این بحران گذر کند، بزرگ‌ترین تایرساز دنیا براساس تحلیل موسسه گلدشتاین تا سال ۲۰۲۴ با بازاری روبه‌رو خواهد بود که هر ساله ۸.۴ درصد کوچک‌تر می‌شود. ایشیباشی ۶۶ساله زمانی که در ماه مارس به‌عنوان مدیرعامل معرفی شد، گفت: «اینکه بدترین وضعیت را بتوانید تصور کنید، امری حیاتی است، همه‌چیز را بررسی خواهیم کرد و براساس آن، یک استراتژی مبتنی‌بر ضروریات مالی و منابع خود ازجمله هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌ای را در سطح جهان زیرنظر خواهیم گرفت.»‌ 
ایشیباشی گفته بود بریجستون ۲۰۰ میلیارد ین از بانک‌های ژاپن به‌عنوان کمک مالی دریافت خواهد کرد و ممکن است با برطرف شدن شرایط، اوراق شرکتی خود را هم منتشر کند. در ادامه او در ماه ژوئن اعلام کرد باید تصمیمات سختی بگیرد، ازجمله تجدیدنظر در ساختار شغلی و کوچک‌شدن کارخانه‌ها. کازونوری ماکی، تحلیلگر موسسه مالی SMBC نیکو گفت: «نکته اصلی این است که آیا این شرکت در نیمه‌دوم سال می‌تواند وارد مسیر بهبود شرایط مالی شود یا خیر. اینکه این برنامه‌ها برای تغییر در ساختار به صورت کاملا مشخص اعلام شوند هم مهم است.» ایشیباشی گفته بود در میان چالش کرونا هم بریجستون به‌دنبال فرصت‌های ادغام و خرید رقباست. به‌گفته‌وی هر معامله‌ ازجمله مشارکت یا خرید سهام به‌دنبال تقویت قدرت تجاری این تایرساز خواهد بود. درواقع بریجستون قصد دارد به جای تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، به ارائه راه‌حل‌هایی برای استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سنسور تایرهای خود بپردازد. این شرکت از برنامه‌های خدماتی خاصی رونمایی کرده است که پیش‌بینی می‌کند تایرها چه زمانی فرسوده می‌شوند و توصیه‌هایی نیز  برای نگهداری از تایرها ارائه می‌کند. برای این کار آنها سال گذشته شرکت تام‌تام‌اِن‌وی را به ارزش ۹۱۰میلیون‌یورو (معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار) خریداری کردند تا این بستر را پیاده‌سازی کنند. قرار است این کمپانی در ابتدا تمرکز خود را بر وسایل‌نقلیه تجاری بگذارد اما برنامه‌های آنها به‌زودی درباره خودروهای سواری هم گسترش پیدا خواهد کرد. درنهایت ایشیباشی گفت: «ایده اصلی، ایجاد مشاغل جدید از طریق خرید و تقویت استارت‌آپ‌هاست و اینکه  ما هنوز در ایالات‌متحده حضور کافی  نداریم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =