پترول آفیسی به‌عنوان رهبر بازار روانکارها در ترکیه، توافق‌نامه‌ای را برای تولید محصولات روانکار شورون آمریکا با برند تکساکو (Texaco) در ترکیه امضا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پترول آفیسی به‌عنوان رهبر بازار روانکارها در ترکیه، توافق‌نامه‌ای را برای تولید محصولات روانکار شورون آمریکا با برند تکساکو (Texaco) در ترکیه امضا کرد. براساس اعلام پترول آفیسی همکاری آن‌ها روی تولید روانکار محدود نخواهد بود و کمپانی آمریکایی مجوز جامعی را برای تولید، توزیع و بازاریابی محصولات این برند در اختیار طرف ترکیه‌ای قرار داده است. البته شورون نیز برند تکساکو را در ۹ اکتبر سال ۲۰۰۱ از یکی از بلندینگ‌های متوسط آمریکایی خریداری کرد. در آن زمان شورون بزرگ‌ترین شرکت نفتی در ایالات‌متحده و چهارمین شرکت نفتی در تجارت بین‌الملل به‌حساب می‌آمد که سالانه حدود ۹۵ میلیارد دلار درآمد داشت. 
مشارکت تجاری آفیسی و شورون شامل انجام مطالعات امکان‌سنجی مشترک در زمینه فناوری و تولید محلی محصولات با برند تکساکو خواهد بود و محصول نهایی با آغاز سال ۲۰۲۱ به‌دست مصرف‌کننده ترکیه‌ای خواهد رسید. گفتنی است در سال ۲۰۱۴ نیز شورون و این شرکت ترکیه‌ای توافقی برای توزیع محصولات امضا کرده بودند. کولن سروانتس، مدیر بخش روانکارهای شورون گفت: «نخستین همکاری شورون و پترول آفیسی به ۷۰ سال پیش برمی‌گردد؛ اما حالا به‌توافق مهمی با این شرکت رسیده‌ایم. قرار است بین ما و این شرکت هم‌افزایی قوی‌ ایجاد شود که این امر درنهایت سبب توسعه بیش‌تر یکی از برندهای ما در منطقه‌ای بکر خواهد شد.» در سال ۲۰۱۹ پترول آفیسی بیش از ۱۲۰ هزار تن روانکار تولید و از این حجم ۱۱ هزار تن را به ۳۳ کشور در چهار قاره جهان صادر کرد. 
بلندینگ این شرکت در شهر ساحلی درینس در منطقه قوچالی ترکیه قرار گرفته و ظرفیتی حدود ۱۴۴ هزار تن در سال دارد. البته مجموع ظرفیت انبار‌های این سایت ۶۵ هزار تن است که از این حجم ۱۵ هزار تن به‌انواع محصول نهایی (فینیش) تعلق دارد و ۵۰ هزار تن به روغن‌پایه و ادتیو اختصاص یافته است. پترول آفیسی برای تولید محصولات شورون متعهد شده است ۱۵۵ تست مختلف را روی محصولات خود انجام دهد تا امکان عرضه جهانی محصولات تکساکو را داشته باشد. جالب اینجاست که تا به امروز سهم پترول آفیسی از بازار روانکارهای ترکیه تنها ۲۸.۶ درصد بوده است؛ اما با تولید یک برند آمریکایی آن‌ها امیدوار هستند که سهم بیش‌تری از بازار را کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =