جیمز وولز، استراتژیست ارشد مرسدس‌بنز به‌رغم پیروزی همیلتون در گرندپری اسپانیا هنوز متقاعد نشده که مرسدس‌بنز توانسته است بر مشکل لاستیک‌های پیرلی غلبه کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،جیمز وولز، استراتژیست ارشد مرسدس‌بنز به‌رغم پیروزی همیلتون در گرندپری اسپانیا هنوز متقاعد نشده که مرسدس‌بنز توانسته است بر مشکل لاستیک‌های پیرلی غلبه کند. در جایزه‌بزرگ بارسلونا، مشکلی که برای قهرمان جهان در دو مسابقه قبلی سیلورستون پیش‌آمد، باعث شد دومین مسابقه را با اختلاف 24 ثانیه‌ای به مکس ورشتپن واگذار کند، وجود نداشت. 
در مسابقه اول نیز اگرچه همیلتون برنده مسابقه بود اما مجبور شد با لاستیک پنچر مسابقه را به اتمام برساند در‌حالی‌که هم‌تیمی وی یعنی والتری بوتاس به‌علت پنچری مقام دوم را هم از دست داد. یک‌هفته بعد، نتیجه آزمایش‌ها نشان داد سرعت خوردگی لاستیک‌های مرسدس‌بنزی‌‌ها بیشتر از ورشتپن بوده است، کسی که در نهایت برنده مسابقه هفتادمین سالگرد فرمول یک شد. 
وولز می‌گوید مرسدس‌بنز کار فوق‌العاده‌ای برای بر طرف کردن تاول‌ها روی لاستیک پیرلی پیش از گرندپری اسپانیا انجام داد، اما بعید است مشکل به‌طور دائم بر طرف شده باشد. او به اتواسپورت گفت: «اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، بعید است که مشکل برطرف شده باشد. 
موقعیتی که در سیلورستون پیش آمد با آنچه در بارسلونا وجود داشت، متفاوت بود. باید یادبگیریم و پیشرفت کنیم، اما آن‌چیزی که باعث خوشحالی من در بارسلونا شد، شرایط دشوار شرایط آنجا بود. 
روند درستی در پیست داشتیم اما واقعیتی که در پشت آن وجود داشت، این بود که در آن شرایط خوب عمل کردیم. نیاز داریم پیشرفت و حرکت به سمت جلو را حفظ کنیم.» وولز کارهایی را که فقط در فاصله چند روز فرصت بین دو مسابقه سیلورستون و بارسلونا انجام شده بود، تشریح کرد و گفت: «به‌طور مشخص بعد از سیلورستون، روی لاستیک‌ها، مدیریت آنها و گرمای بیش‌از حد و تاول‌هایی که در طول مسابقه ظاهر شدند، تمرکز کردیم. چند روز فرصت داشتیم اما برای اینکه بخواهیم به‌طور کامل به این مشکل رسیدگی کنیم، زمان بسیار کمی بود  و البته واضح  است که قرار نبود بین این دو مسابقه، خودرو تغییرات چشمگیری داشته باشد.  جایزه بزرگ بارسلونا کمی متفاوت است. یک پیست با داون‌فورس بالا دارد به همین‌دلیل از باله بزرگ‌تری نسبت‌به آنچه در سیلورستون داشتیم، استفاده کردیم، اما غیر از این قصد تغییرات بنیادی در طراحی خودرو را نداشتیم.  بنابراین، آنچه را که داشتیم، تنظیم و مدیریت کردیم.» ممکن است درنهایت مرسدس‌بنز ناکامی خود در پیست مونزا ایتالیا را هم به گردن پیرلی بیندازد و باعث شود فشارها روی این تایرساز برای ادامه همکاری با برگزارکنندگان مسابقات افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =