کد خبر: 231578
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

 مقامات محلی کلان‌شهر لودز در لهستان، قصد دارند جایگاه‌هایی برای شارژ اولین اتوبوس‌های الکتریکی شهر احداث کنند تا از این طریق تردد سالم را در شهر ترویج دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»، مقامات محلی کلان‌شهر لودز در لهستان، قصد دارند جایگاه‌هایی برای شارژ اولین اتوبوس‌های الکتریکی شهر احداث کنند تا از این طریق تردد سالم را در شهر ترویج دهند. شهردار لودز از آمادگی کامل شهر برای پذیرش ناوگان اتوبوسرانی الکتریکی جدید که قرار است در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت کند خبر داد. 
در این راستا، زیرساخت‌های شهر به طور قابل‌توجهی سازگار با اتوبوس‌های جدید تغییر خواهد کرد و جایگاه‌هایی در سراسر شهر برای شارژ این اتوبوس‌ها نصب خواهد شد. پیش از این، وزیر حمل‌ونقل عمومی کشور قراردادی را با یکی از کمپانی‌های تولید شارژرهای اتوبوس‌های الکتریکی امضا کرده و مبلغی معادل یک میلیون و ۵۸۰ هزار یورو در اختیار این کمپانی قرار داده بود. 
کارخانه فوق نیز در نظر دارد تعداد ۱۷ شارژر الکتریکی مخصوص اتوبوس را به شهردار تحویل دهد که در ایستگاه‌هایی که قبلا احداث شده است، قرار خواهند گرفت. از کل شارژرهای نصب‌شده، ۶ مورد از قابلیت شارژ سریع اتوبوس‌ها برخوردار هستند و قرار است در نقاطی از شهر با کمترین موانع ترافیکی تعبیه شوند. در بین این ایستگاه‌های اصلی نیز تعداد ۹ ایستگاه شارژ با سرعت پایین‌تر قرار خواهد گرفت تا اتوبوس‌هایی که نیاز به شارژ فوری ندارند در آن‌ها توقف کنند. 
اگرچه امضای این قرارداد اولین و مهم‌ترین گام در توسعه تحرک الکتریکی در لودز به شمار می‌رود، با این‌حال پیش از آغاز به کار اتوبوس‌های فوق لازم است در راستای همگام‌سازی شهر اقدامات زیادی شود. به‌عنوان مثال مقامات مسئول برای نصب شارژرهای الکتریکی باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند و انرژی برق و شبکه‌های ارتباطی را در آن‌ها به‌وجود آورند. 
شبکه‌های ارتباطی رانندگان اتوبوس‌های جدید را از وجود هر گونه مانع خطرناک یا عبور عابران پیاده در مسیر آگاه خواهد کرد تا فرصت کافی برای واکنش مناسب داشته باشند. مقامات رسمی لودز با خرید اتوبوس‌های الکتریکی اولین گام را در جهت کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن و افزایش پایداری شهر برداشته و از تصمیمات جدید خود برای اقدامات دیگر در این راستا خبر داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =