کد خبر: 231915
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
موتورسیکلت

رییس پلیس راهور ناجا شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایلنا، سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود که صبح امروز درباره اجرای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: در حوزه ترخیص موتورسیکلت‌ها جلسه‌ای به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. در این جلسه نحوه توقیف وسایل نقلیه بررسی شده و سعی می‌کنیم تا در آن تغییرات اساسی ایجاد کنیم همچنین در این جلسه موضوع انتقال و سرعت بخشیدن در ترخیص وسایل نقلیه نیز مطرح می‌شود.

وی با اشاره به ترخیص موتورسیکلت‌‌های رسوبی از فردا (یکشنبه) ادامه داد: از فردا ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی که حدود ۸۳۷ هزار دستگاه‌ هستند آغاز می‌شود این موتورسیکلت‌ها به دلایل مختلفی از جمله تخلفات راهوری و انتظامی یا در ارتباط با پرونده‌ها در حوزه آگاهی و یا دستورات مقام قضایی متوقف شده بودند. بنابر تدبیر فرمانده ناجا با سرعت فوق‌العاده این موتورسیکلت‌ها ترخیص شود و در اختیار صاحبان آنها‌ قرار گیرد.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: موانعی که در خصوص ترخیص این موتورسیکلت‌ها وجود داشت در این دستورالعمل برچیده شده و سعی شده است در این روش زودتر موتورسیکلت‌ها ترخیص شود. این موتورسیکلت‌ها از سال ۹۰ تا تا پایان سال ۹۸ در پارکینگ هستند و سعی شده است تا شرایطی ایجاد شود تا مردم راحت‌تر بتوانند موتورسیکلت‌ها را ترخیص کنند.

سردار هادیانفر درباره هزینه‌‌های نگهداری این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها گفت: معیار و شاخص هزینه نگهداری موتورسیکلت‌ها مصوبه هیات وزیران در سال ۹۴ بود که متناسب با شرایط توقفگاه‌ها نرخ مصوب را پیش‌بینی کرده‌اند. برای شهر تهران این نرخ ۷۲۰ در هر شبانه‌روزی و برای پارکینگ‌ها در شهرستان‌ها تا ۱۸۰ تومان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ هستیم اما نرخ مصوب برای این پارکینگ‌ها همچنان نرخ مصوب سال ۹۴ است تا این نرخ مصوب کمکی شود به مالکان که برای ترخیص از این فرصت استفاده کنند. همچنین یکی دیگر از موانعی که در این طرح برداشته شده است جریمه‌های حاصله بود که براساس آنچه که در ماده ۵ پیش‌بینی شده شرایطی بوجود آمده که هزینه به جریمه اول بازگردد و از مشمول دو برابری خارج شود.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: همچنین بیمه مرکزی متعهد شده است که برای وسیله نقیله طرح تقسیط و بخشودگی را اجرا کنند و ما از این شرایط استفاده کردیم و مقرر شد که اگر فرد متعهد شود که از وسیله نقلیه استفاده نکند و برای فروش و یا انتقال به منزل از آن استفاده کند، مشمول بیمه‌نامه و گواهی‌نامه نمی‌شود اما باید متعهد شود که از این وسیله استفاده نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =