استانبول میزبان هفتمین قهرمانی همیلتون

در یک اتفاق جالب، لنس استرول توانست پول‌پوزیشن مسابقه استانبول را از آن خود کند. این نخستین پول‌پوزیشن این راننده ریسینگ پوینت بوده و آسفالت نامناسب و مسیر خیس، رده‌بندی عجیبی را رقم زد و ورشتپن، پرز و آلبون رده‌های دوم تا چهارم را کسب کردند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، همیلتون در جایگاه ششم و بوتاس در جایگاه نهم قرار گرفت که یکی از بدترین استارت‌های این چند فصل اخیر تیم مرسدس محسوب می‌شود. وضعیت نامناسب و خیس پیست در روز مسابقه نیز ادامه یافت و با استارت دراین شرایط و اسپین شدن‌های بوتاس و اکون همراه بود. راننده‌های ردبول نیز با استارت بسیار کند خود، رده خود را به‌راحتی واگذار کردند. 

اما با وجود پیست خیس، همه چیز به نفع دو راننده ریسینگ‌پوینت تمام شد و آن‌ها در دو رده اول فاصله خوبی با سایر رقبا باز کردند. با گذشت دقایقی از مسابقه و با خشک شدن نسبی پیست و تغییر تایرها به‌نوع اینترمدیت، سرعت خودروهای مرسدس و ردبول بیشتر شد. فتل که در ماجرایی استثنایی در این فصل به رتبه سوم رسیده بود، ابتدا از سوی ورشتپن و سپس از سوی همیلتون تحت فشار قرار گرفت. 

در میانه این نبردها، این آلبون بود که همیلتون و فتل را جا گذاشت و به رتبه چهارم رسید. ورشتپن که در حال فشار به‌سرجیو پرز برای سبقت از او بود، ناگهان اسپین شد و بعد از چند بار چرخش و از دست دادن تایرها تا رده هشتم سقوط کرد. لنس استرول که تا دور ۴۰ پیشتاز مسابقه بود، بعد از پیت‌استاپ دچار افت عملکرد شد و به‌حریفان خود به‌راحتی اجازه سبقت می‌داد. 

فعال شدن دی آر اس نیز ظاهرا به‌ضرر استرول تمام شد. سبقت راحت لکلرک از فتل نیز یکی از صحنه‌های نکته‌دار این مسابقه بود. لکلرک چند دور بعد ورشتپن را هم پشت سر گذاشت. همیلتون هم بوتاس، هم‌تیمی خود را لپ کرد! اما دور آخر اتفاقات عجیبی رخ داد و لکلرک هنگام سبقت، قدرت خود را از دست داد و رتبه سومی را در مترهای آخر به هم‌تیمی‌اش تقدیم کرد. 

سرانجام لوئیس همیلتون با قهرمانی در این مسابقه، هفتمین قهرمانی جهان را به‌نام خود ثبت کرد و به‌همراه مایکل شوماخر به‌پرافتخارترین راننده مسابقات فرمول یک تبدیل شد. سرجیو پرز نیز با کسب سکوی دومی برای ریسینگ پوینت، یک نتیجه دور از انتظار و نخستین سکوی ۲۰۲۰ خود را کسب کرد. 

فتل هم بهترین روز خود در این فصل را تجربه کرد و درحالی که مسابقه را از رده یازدهم شروع کرده بود، با خوش‌شانسی روی سکوی سوم رفت. فتل از دید بینندگان نیز بهترین راننده این مسابقه انتخاب شد. فراری هم بهترین نتیجه این فصل خود را ثبت کرد. 

ورشتپن و بوتاس هم در روز بد خود با اسپین‌های متعدد، رتبه‌هایی بهتر از ششم و چهاردهمی کسب نکردند. گرندپری استانبول با وجود انتقادات از شرایط پست، کاملا جذاب از آب در آمد و حوادث ریز و درشت آن و رقابت در تمام سطوح مزید بر علت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =