کد خبر: 232458
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
تابلوهای راهنمایی‌ و‌ رانندگی هوشمند

کشور لهستان در تولید علائم راهنمایی‌ورانندگی جاده‌ای نوین، پیشتاز است و انواع حسگرها را روی این تابلوهای رانندگی کار گذاشته تا به‌این ترتیب به رصد شرایط جاده‌ای و ترافیکی کمک و از این فناوری برای هشدار به رانندگان درباره خطرات پیش‌رو استفاده کند

به گزارش «اخبار خودرو»، دانشمندان علائم جاده‌ای خودکاری را ساخته‌اند که درون آنها رادار داپلری جاسازی شده است. 
کشور لهستان در تولید علائم راهنمایی‌و‌رانندگی جاده‌ای نوین، پیشتاز است و انواع حسگرها را روی این تابلوهای رانندگی کار گذاشته تا به‌این ترتیب به رصد شرایط جاده‌ای و ترافیکی کمک و از این فناوری برای هشدار به رانندگان درباره خطرات پیش‌رو استفاده کند. 
در لهستان برای این پروژه ملی نام INZNAK را انتخاب کرده‌اند. این تابلوهای راهنما شرایط جوی را اندازه‌گیری می‌کنند و از چند نوع رادار بهره می‌برند. 
ازجمله ابزارهای به‌کاررفته، حسگرهای بردار‌صوتی acoustic vector sensors (AVS)d هستند که پیش‌ از‌این فقط در زیرآب و در زیردریایی‌ها کاربرد داشت. 
حسگرهای بردار صوتی می‌توانند به تحلیل امواج صوتی بازگشته از اشیا بپردازند، وضعیت ترافیکی را اندازه بگیرند و درصورت ترافیک سنگین یا توقف خودروها، برای رانندگان پیام ارسال کنند. 
البته از این شیوه در اخترشناسی هم استفاده می‌شود. حالا با کار گذاشتن رادار داپلری روی علائم رانندگی، امکان استفاده از این پدیده فراهم شده است. با این فناوری می‌توان پیام هشدار برای رانندگانی ارسال کرد که از سرعت مجاز تخطی کرده‌‌اند. 
به همین ترتیب زمانی که سرعت حرکت خودروها آرام‌تر از حالت عادی باشد، می‌توان تشخیص داد مانعی سر راه قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =