کد خبر: 232550
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و با توجه به گرانی لوازم و قطعات یدکی خودرو ،چنانچه  ناخواسته تصادفی روی دهد صد البته دودش در چشم افراد ضعیف جامعه از لحاظ مالی می رود .

سیدمحمدکسائیان * - امروزه بطور واضح شاهد آن هستیم در کشور ما استفاده از خودرو به عنوان یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه ای گردیده است . حال بنده میخواهم زمینه های رفتاری و جنبه های اجتماعی و تاثیر گزاری نوع خودرو را بر روی رفتار اجتماعی و نحوه رانندگی مردم را بررسی نمایم.

تاثیر گزاری نوع خودرو بر روی نحوه رانندگی همچنین استفاده نوع برخورد افراد جامعه با یکدیگر:

اگر دقت کنید صاحب یک خودروی گرانقیمت قطعاً سعی میکند بطور کامل قوانین راهنمائی رانندگی را رعایت نماید زیرا هرگونه آسیب به خودروی او باعث بوجود آمدن هزینه های میلیونی و همچنین افت قیمت آن خودرو خواهد شد لذا مشاهده میکنیم رانندگان این گونه خودروها با توجه به این موضوع بسیار در رانندگی محطاط عمل می نمایند.

حال روی دیگر سکه شما میبینید بیشترین تصادفات از طرف خودروهای پر تیراژ میباشد که البته رانندگان با علم به این موضوع که ایمنی این خودروهای بسیار نازل است با سرعت های وحشتناک درخیابان های شهر و جاده های کشور ویراژ داده و حرکات خطرناک انجام میدهند که گاهاً باعث تصادفات تاسف بار و غیر قابل جبران میشود.

پس چه باید کرد ؟ اینجاست که نقش نهاد ها و سازمانهای دولتی و حکومتی مانند صدا و سیما و راهنمائی رانندگی میتوانند با استفاده از ابزارهای آموزشی و تشویقی و تنبیهی نسبت به فرهنگ سازی اقدام نمایند.

همچنین استفاده از کارشناسان مجرب امور اجتماعی و فرهنگی بسیار تاثیرگزار است و می تواند همانند بستن کمربند ایمنی خودرو که الان قریب به ۹۹/۹ درصد از آن استفاده می نمایند در مورد نحوه درست استفاده از خودرو نیز موثر باشد. البته این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که افرادی که دارای خودروهای لوکس هستند با توجه به درآمد بالا از آرامش فکری بیشتری نسبت به شخصی که با توجه به هزینه های سرسام آور زندگی با توجه به تحریم های ظالمانه باید چندین نوبت یک اتوبان یا  خیابان را طی کند تا مسافر بیشتری یا بار بیشتری جابجا نماید که بتواند مخارج خود و خانواده را تامین نماید برخوردار است.

لذا باید برای این قشر از جامعه بطور خاص و برای عموم مردم فهیم کشورمان بطور عام توضیح دهیم که اگر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و با توجه به گرانی لوازم و قطعات یدکی خودرو ،چنانچه  ناخواسته تصادفی روی دهد صد البته دودش در چشم افراد ضعیف جامعه از لحاظ مالی می رود .

پس باید نسبت به آگاهی بخشی و استفاده از تمامی بخشهای رسانه ای و آموزشی نسبت به جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار چه مالی و چه جانی در حوادث رانندگی کوتاهی ننمائیم.

کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =