کد خبر: 232587
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
 مرسدس بنز EQS

اولین تیز رسمی از سدان لوکس الکتریکی مرسدس بنز EQS منتشر شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، اولین تیز رسمی از سدان لوکس الکتریکی مرسدس بنز EQS منتشر شده است. مثل کانسپت ویژن EQS، در نسخهٔ تولیدی این خودرو هم جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود با لوگوی برجستهٔ مرسدس به چشم می‌خورد. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های LED مثلثی شکل جای گرفته‌اند که توسط یک نوار LED باریک به هم متصل شده‌اند. در این تیزر همچنین کاپوت برجسته و آینه‌های سنتی دیده می‌شود درحالی‌که سپر جلو اصلاح شده و گلگیرها برجسته‌تر شده‌اند.

برای EQS یک سیستم فیلتر هوای سفارشی ارائه می‌شود که در جای پیشرانهٔ بنزینی قرار می‌گیرد و به یک فیلتر ذرات بسیار کارآمد مجهز است. این فیلتر تقریباً ۱۰ لیتر حجم دارد و بالاترین کیفیت هوای داخلی را فراهم می‌کند. این فیلتر از ورود اکسیدهای نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد، بوی نامطبوع و ریز گردها به داخل کابین جلوگیری می‌کند. به گفتهٔ مرسدس، با این سیستم، کیفیت هوای داخل RQS قابل‌مقایسه با اتاق عمل خواهد بود. این همچنین اولین سیستم تصفیه هوای خودرو محسوب می‌شود که گواهینامهٔ DIN EN 1822 را کسب کرده است.

 EQS همچنین اولین خودرویی است که روی معماری الکتریکی کاملاً جدید مرسدس بنز ساخته می‌شود. این پلت‌فرم بعداً در چهار خودروی الکتریکی دیگر مثل EQS شاسی‌بلند هم استفاده خواهد شد. فعلاً اطلاعات چندانی در مورد مشخصات EQS در دست نیست ولی انتظار می‌رود این ماشین در انواع مختلفی تولید شود که بین ۴۰۰ تا بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. مرسدس بنز EQS سال آینده رسماً معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =