انفجار باتری ماشین

دلیل دیگری که می‌تواند باعث ترکیدن باتری شود، شارژ بیش از حد است. در این حالت اسید باتری به‌جوش می‌آید و بخار تشکیل می‌شود. این بخار اسیدی بسیار خطرناک و قابل‌انفجار است.

خودرو به سبب ماهیت شیمیایی باتری ممکن است با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شود. ازجمله مشکلاتی که باتری در خودرو ایجاد می‌کند؛ احتمال انفجار و آسیب دیدن خودرو است. ترکیدن باتری به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در ادامه به پنج عامل اصلی انفجار باتری اشاره می‌کنیم.

کارشناس فنی شرکت آکوباتری در این خصوص گفت:  «یکی از دلایلی که باعث انفجار باتری می‌شود، ایجاد اتصال کوتاه بین قطب‌های باتری اســــــت. برخی تعمیرکاران برای تست برق باتری اقدام به انجام آن می‌کنند که بسیار خطرناک اســــت. سیستم استارت نیز می‌تواند چنین اتفاقی را رقم بزند که با سرویس استارت و تمیز کردن زغال‌ها برطرف خواهد شد.»

مهیار طریقی افزود: «نگهداری باتری و شارژ آن باید در دوره‌های مناسب انجام شود. به‌خصوص در باتری‌هایی که نیاز به بررسی ندارند، باید سطح آب باتری کنترل شود. ازسوی‌دیگر ترمینال‌های باتری باید همیشه تمیز باشند. این امر منتج‌به افزایش عمر باتری خواهد شد.»

وی ادامه داد: «دلیل دیگری که می‌تواند باعث ترکیدن باتری شود، شارژ بیش از حد است. در این حالت اسید باتری به‌جوش می‌آید و بخار تشکیل می‌شود. این بخار اسیدی بسیار خطرناک و قابل‌انفجار است. بنابراین در صورت نیاز به شارژ باتری، باید مراقب میزان آن بود.»

به گفته کارشناس آکوباتری، استفاده از برندهای ناآشنا و نامرغوب باتری منجر به ایجاد مشکلات جدی در خودرو خواهد شد. ارزان بودن باتری برابر با کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن آن است. بنابراین هنگام خرید باتری باید از محصولات شناخته‌شده استفاده کرد.

وی در پایان گفت: «هنگام ساخت‌ باتری‌ برای خروج بخار اسید دریچه‌هایی در آن تعبیه می‌شود تا بخار اسیدی، از طریق این دریچه‌ها بخار خارج شود. اگر به هر دلیل این دریچه‌ها مسدود شوند، این بخار اسید جمع و باعث انفجار خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =