باتری خودرو

اسم این فروشندگان مشخص است و همه می‌دانند چه کسانی به بازار باتری ضربه می‌زنند. اقدام این افراد باعث شده است سرمایه افرادی مانند من با زیان ۳۰‌درصدی روبه‌رو شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، بررسی بازار باتری طی هفته‌های اخیر نشان از وضعیت نابسامان این بازار دارد. زیرا به‌رغم عرضه مناسب باتری ازسوی شرکت‌های تولیدکننده اما برخی بنکداران با اقدامات عجیبی تلاش می‌کنند ثبات بازار را برهم بزنند. حال به‌نظر می‌رسد ورود شرکت‌های تولیدکننده باتری به‌بازار در این شرایط و در روزهایی که به‌طور سنتی فروش آن‌ها کمتر از دیگر مواقع سال است، ضروری باشد. چراکه برخی بنکداران به‌دلایل خاص با زیرفروشی، این بازار را با چالش مواجه می‌کنند.

با گشت‌وگذار در خیابان امیرکبیر تهران و ‌صحبت با فروشنده‌ها متوجه می‌شویم برخی بنکداران با انجام برخی اقدامات، ثبات بازار باتری را برهم می‌زنند. به‌گفته فروشندگان، برخی بنکداران با فروش باتری پایین‌تر از قیمت مصوب، بازار این محصول را گرفتار رکود بیشتری می‌کنند.

یکی از فروشندگان بزرگ باتری درهمین زمینه به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «به‌عنوان مثال قیمت هرآمپر باتری خودرو برای ما، ۱۳‌هزارتومان است اما توسط برخی افراد و به‌قصد تخریب بازار با قیمت کمتر از ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود. یعنی باید هر آمپر باتری را با فلان قیمت  و البته با زیان به فروش برسانیم تا بخشی از سرمایه‌مان جبران شود.»

وی می‌افزاید: «دراین شرایط نه‌تنها سودی از این بازار نصیب ما نمی‌شود بلکه باید محصولاتمان را با زیان بفروشیم.»

این فروشنده باتری با بیان اینکه از میان بنکداران فعال، ۴ تا ۵بنکدار قصد تخریب بازار باتری خودرو را دارند، ادامه می‌دهد: «اسم این فروشندگان مشخص است و همه می‌دانند چه کسانی به بازار باتری ضربه می‌زنند. اقدام این افراد باعث شده است سرمایه افرادی مانند من با زیان ۳۰‌درصدی روبه‌رو شود.»

وی می‌گوید: « اما متاسفانه وقتی هم از تخریب بازار توسط برخی بنکداران سخن به‌میان می‌آید، عده‌ای می‌گویند در تابستان سود خوبی به‌دست آورده‌اید، بنابراین اگر حالا زیان هم ببینید، مشکلی پیش نمی‌آید! »

باتوجه به آنچه گفته شد، به‌نظر می‌رسد ورود شرکت‌های تولیدکننده به بازار و جلوگیری از اقدام برخی بنکداران ضروری است. زیرا در این فصل  به‌طورمعمول میزان فروش در بازار باتری به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. حال در این شرایط اقدام برخی بنکداران به رکود و تضعیف سایر فروشندگان نیز دامن خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =