کیت ‌کلاچ تقلبی

تولید کیت‌ کلاچ در کشور به‌سبب مشکلاتی همچون تامین مواداولیه خارجی و عدم‌تامین ارز با چالش مواجه بوده و درعین حال کیت‌کلاچ از چندین قطعه مجزا تشکیل شده است و این امر به‌خودی خود کار را برای تولید این محصول مشکل می‌کند. یکی از این قطعات که البته قیمت بالایی نیز دارد، بلبرینگ‌ کیت‌کلاچ است.

به گزارش «اخبار خودرو»، درهمین زمینه فرهاد عسکری، مدیرفروش شرکت «تجارت ‌پیشگان ‌یاسین» با اشاره به‌نوع فعالیت صنعت بلبرینگ در کشور می‌گوید: «ساخت بلبرینگ به‌عنوان یک صنعت، متفاوت از بحث تولید کیت‌ کلاچ و به‌ طور کلی سیستم انتقال قدرت است. یعنی هیچ کارخانه‌ دیسک‌وصفحه‌سازی به‌تنهایی تولیدکننده بلبرینگ نیست.»

وی در ادامه می‌افزاید: «درواقع تولیدکنندگان کیت‌کلاچ بلبرینگ مورد نیاز خود را از کارخانه دیگری تامین می‌کنند و این امر از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین در تولید این محصول باید از جنسی استفاده شود که بیش‌ترین راندمان را داشته باشد.»

مدیرفروش شرکت «تجارت ‌پیشگان‌ یاسین» درادامه با اشاره به‌رعایت نکات مهم در بحث استفاده از بلبرینگ کلاچ تصریح می‌کند: « در این‌ باره نوع و میزان گریسی که هنگام نصب بلبرینگ روی دوشاخه کلاچ استفاده می‌شود، اهمیت زیادی دارد و اگر از گریس به‌مقدار کمی استفاده شود، بلبرینگ خیلی سریع به‌صدا می‌افتد. همچنین درصورت استفاده بیش از حد از گریس، اضافی آن روی صفحه ‌کلاچ می‌پاشد و سبب سوختن این قطعه می‌شود.»

وی با بیان این‌که بلبرینگ کلاچ از دو قسمت تشکیل شده است و باید میان این دو بخش هماهنگی ایجاد شود، تاکید می‌کند: «ساچمه‌های بلبرینگ باید استاندارد باشد تا هنگام استفاده، نویز یا صدای اضافه ایجاد نشود.»

وی تاکید می‌کند: «یکی از دلایل تعویض بلبرینگ کلاچ، داشتن نویز یا صدا دار بودن این قطعه است و این مساله مشکلاتی را برای راننده ایجاد خواهد کرد. همچنین اگر بلبرینگ استاندارد نباشد، به‌مرور زمان گیرپاژ می‌کند و اصطلاحا قفل شده و این امر سبب وارد آمدن آسیب به‌دوشاخه‌کلاچ و خورشیدی دیسک می‌شود.»

عسکری با بیان این‌که اگر بلبرینگ گیرپاژ کند، حتی ممکن است روی عملکرد دیسک نیز تاثیر منفی بگذارد، می‌افزاید: «با خرابی بلبرینگ، دیسک‌وصفحه خودرو نیز آسیب می‌بیند و در کار آن خلل ایجاد می‌شود. بنابراین هنگام خرید بلبرینگ کلاچ باید به‌سراغ محصول برندهای معروف و برخوردار از تاییدیه استاندارد رفت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =