لنت ترمز

راه‌اندازی شرکت‌ها و کارخانجات تولید لنت، به دانش روز نیاز دارد. ترکیب و همچنین نوع موادی که در تولید این قطعات استفاده می‌شوند در موفقیت یا ناموفق بودن محصول نهایی بسیار اهمیت دارند.  

در همین زمینه شاهین خطامی، محقق و کارشناس در حوزه تولید لنت‌ترمز به «دنیای ‌خودرو» گفت: «در دو، سه سال اخیر حدود 10 شرکت راه‌اندازی کرده‌ایم و فرمولاسیون تولید را در اختیار آنها قرار داده‌ایم. ضمن اینکه مواد را به صورت میکس‌شده و کامپاند آماده هم در اختیار برخی از این شرکت‌ها می‌گذاریم.»

وی افزود: «برخی از این شرکت‌ها در شهرستان‌ها هستند و با تیراژهای پایین به فعالیت می‌پردازند. ما، با شرکت‌ها و برندهایی مانند گسترش قطعات خودرو کاسپین، اکوپارت، پارسه‌فدک، کنتلار، اطمینان‌لنت و چند شرکت دیگر همکاری می‌کنیم. با شرکت‌های بزرگ‌تری مانند شرکت سوخت آما نیز تعاملات فنی داریم.»

شاهین خطامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که در خصوص مشاوره و مهندسی در تولید لنت انجام می‌دهد اظهار کرد: «مواداولیه تولید لنت را وارد و آماده مصرف می‌کنیم. یک سری فعالیت باید روی مواد انجام شود تا آماده مصرف شوند. به‌عنوان‌مثال پشم‌سنگی که توسط شرکت‌های تولیدکننده عرضه می‌شوند، به‌خودی‌خود برای تولید لنت‌ترمز قابل‌استفاده نیست. شرکت ما با انجام فرآیندی این محصول را برای تولید لنت ترمز آماده می‌کند.»  

این کارشناس با اشاره به مواد متنوعی که در تولید لنت‌ترمز به‌کار می‌روند، تصــــــریح کرد: «وظیفه ما این است مواد را برای ارسال به خط تولید لنت‌سازان آماده کنــــــیم. درواقع شرکت‌هایی که تیراژ تولیدشان آنقدر بالا نیست که بخواهند برای فرمولاســـــــیون هزینه هنگفتی متــقبل شوند، به ما مراجعه می‌کنند.»

وی درخصوص تولید پلیت لنت‌ترمز نیز اظهار کرد: «در این زمینه با بیش‌از 10 شرکت کوچک و بزرگ همکاری داریم و سعی می‌کنیم فعالیت‌ خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =