باتری‌ های سرب ‌اسیدی

بازار باتری‌های سرب‌اسید در جهان روبه‌گسترش است و پیش‌بینی‌ها برای سال‌های آینده خبر  از بزرگ شدن بازار این محصول می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود طی سه‌سال آینده این بازار با رشد ۴.۷درصدی مواجه خواهد شد. اما چرا این نوع باتری‌ تا این حد مورد اقبال جهانی است و کاربرد این آنها چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، باتری سرب ‌اسید در واقع وسیله‌ای برای ذخیره انرژی است و به طور گسترده در صنایع خودرو، ذخیره‌سازی انرژی، ارتباطات از راه دور و بخش‌های مختلف صنایع تاسیساتی، دریایی، شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دراین میان صنعت حمل‌ونقل و خودروسازی در سال ۲۰۱۸ بیشترین سهم را از این بازار به دست آوردند. حال به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۴ نیز نقش هدایتگر را در این بازار بازی خواهند کرد.

بنابراین انتظار می‌رود بازار جهانی باتری‌های سرب‌اسید خودرو طی سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد. این انتظار ناشی‌از افزایش شهرنشینی و صنعتی شدن شهرها، پیشرفت‌های تکنولوژیک و گرایش روزافزون به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. باتری‌های لیتیوم از سال‌ها قبل تسلط بیشتری بر بازار داشته‌اند، با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است باتری سرب‌اسید ۹۹درصد قابل‌بازیافت هستند و همین موضوع آنها را به بزرگ‌ترین رقیب باتری‌های لیتیوم‌-یونی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برای وسایل‌نقلیه تبدیل می‌کند.

آسیا و اقیانوسیه نقش اصلی در بازار این باتری‌ها را دارند که دلیل آن، تولید بالا و فروش بیشتر وسایل نقلیه است. کشورهایی مانند اندونزی، کره‌جنوبی، ژاپن، هند و چین درواقع بزرگ‌ترین بازار این باتری‌ها به‌شمار می‌روند. علاوه‌بر این تخمین زده می‌شود افزایش کاربرد این باتری‌ها به لطف توانایی در ذخیره انرژی، راه را برای ورود آن ها به سایر صنایع باز کند.

بازیکنان اصلی در این صنعت که بیشترین نقش را در بازار جهانی باتری‌های سرب‌اسید ایفا می‌کنند، شامل شرکت‌هایی ازجمله Haldex Inc، Furukawa، پاناسونیک، باتری Crown، صنایع اکساید، GS Yuasa هیتاچی، انرسیس، جانسون‌کنترل و ZF هستند.

این شرکت‌ها بر این باورند با افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده، بازار باتری‌های سرب‌اسید نیز صعودی خواهد شد و بخش اعظمی از سهام بازار باتری‌ به این سمت هجوم می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =