کد خبر: 233194
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار دستگاه خودرو فروخته که بالاتر از آمار فروش فولکس‌واگن است. به‌این ترتیب تویوتا رتبه برتر در فروش خودرو در جهان را به‌دست آورده است.

به‌گزارش «رویترز» شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن فولکس‌واگن آلمان را در فروش خودرو در سال گذشته میلادی پشت سر گذاشت و برای نخستین‌بار طی پنج سال گذشته عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در جهان را به‌دست آورد.

به‌نظر می‌رسد همه‌گیری ویروس کرونا آسیب شدیدی به‌رقیب آلمانی تویوتا زده است و این خودروساز روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش جهانی آن در سال ۲۰۲۰، ۱۱.۳ درصد کاهش یافته و به ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار دستگاه خودرو رسیده است. این درحالی است که فروش فولکس‌واگن ۱۵.۲ درصد پایین آمده و به ۹ میلیون و ۳۰۵ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

درواقع قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا به‌اقتصاد خودروسازان آسیب زیادی وارد کرده است؛ چراکه مانع بازدید مردم از نمایشگاه‌های خودرو شده و کارخانه‌های خودروسازی را مجبور کرده تولید خود را کاهش دهند یا متوقف کنند.

تویوتا بهتر توانسته با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مقابله کند؛ چراکه ژاپن و کلا منطقه آسیا نسبت به‌اروپا و آمریکا کمتر گرفتار همه‌گیری این ویروس بوده است. 

سخنگوی شرکت تویوتا گفت: «ما روی به‌دست آوردن رتبه برتر در دنیا تمرکز نکرده‌ایم؛ بلکه تمرکز ما روی خدمات‌دهی بهتر به‌مشتریانمان است.»

با بهبود تقاضا برای خودرو مخصوصا در چین، تویوتا، فولکس‌واگن و سایر خودروسازان تلاش می‌کنند پاسخگوی نیاز فزاینده به‌خودروهای برقی نیز باشند.

تویوتا اعلام کرده نسبت خودروهای برقی که در سال گذشته میلادی فروخته، از ۲۰درصد در سال ۲۰۱۹ تا ۲۳ درصد افزایش یافته است. با این وجود در سال گذشته میلادی تسلا ارزشمندترین خودروساز دنیا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =