کد خبر: 233276
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان حمل و نقل جاده‌ای، گفت: طبق تفاهم دو کشور ایران و گرجستان، امکان ورود و تردد ناوگان و راننده ایرانی به گرجستان فراهم شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان حمل و نقل جاده‌ای، گفت: طبق تفاهم دو کشور ایران و گرجستان، امکان ورود و تردد ناوگان و راننده ایرانی به گرجستان فراهم شد.

‌هدایتی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، ناوگان حمل و نقل بین‌المللی ایران برای حمل کالا به مقصد کشورهای دیگر، با مشکلات زیادی روبرو شد، افزود: دولت گرجستان هم در این مدت برای ورود ناوگان و راننده ایرانی به آن کشور از اسفندماه سال گذشته محدودیت‌هایی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این محدودیت در تردد ناوگان ایرانی به گرجستان در سال گذشته، مشکلات زیادی برای شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایرانی و ۲۰ هزار کامیون ایرانی فعال در مسیر کریدور (دالان) یاد شده ایجاد کرده بود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: مکاتبات و رایزنی‌های متعددی با همکاری وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس انجام شد که نتیجه آن برگزاری نشست مجازی با مقامات کشور گرجستان در روز دوشنبه این هفته بود.

وی ادامه داد: در مذاکرات مسوولان دو کشور و با توجه به عزم و اراده دو طرف برای همکاری، این محدودیت برطرف شد و از روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن، امکان تردد ناوگان دوطرف به قلمروی سرزمینی یکدیگر و ترانزیت دو جانبه میسر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =