کد خبر: 233285
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
صنعت خودرو

در سال گذشته نیاز به اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی موردتوجه تصمیم‌گیران دولتی قرار گرفت. هرچند رئیس‌کل بانک‌مرکزی با پرداخت وام‌های کلان به صنعت خودرو در سال پیش مخالف کرد، اما پیشنهاد در اختیار دادن پول موردنیاز خودروسازان از طریق اوراق تسهیلات مولد گام در روزهای ابتدایی ماه جاری، مورد موافقت نهاد مالی کشور قرار گرفت. در ادامه پویا عباسیان در گفت‌وگو با «دنیای ‌خودرو» به بیان نظرات خود پرداخت.

در حال حاضر بزرگ‌ترین معضل پیش‌رو تولیدکنندگان کشور چیست؟

این‌روزها مهم‌ترین مشکل بنگاه‌های تولیدی، تامین مالی است، بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری تامین مالی نسبتا مناسبی را از طریق بورس و بازار سرمایه انجام دادند. مصوبات مراجع ذی‌صلاح مانند ستاد تسهیل و ستاد اقتصادی بانک‌های کشور، جهت وصول مطالبات، یک امهال و استمهال بدهی برای بنگاه‌های اقتصادی داشته‌اند تا هم رونق به فعالیت تولیدکنندگان از این طریق بازگردد و در راستای جهش تولید مسیر هموارتری پیش‌رو داشته باشند.

 برای استمرار تولید محصولات، چه پیشنهادی به مسئولان دارید؟

باتوجه به تمرکز مقام‌معظم رهبری در سال‌های گذشته به مباحث اقتصادی و نیاز به تغییر پارادایم اقتصادی کشور در همه سطوح اعم‌از مسئولان، فعالان اقتصادی و مردم؛ این احساس وجود دارد که باید سیاست‌ها و مقررات با توجه به این موضوع تنظیم شوند. قطعه‌سازان، پیاده‌نظام خودروسازان محسوب می‌شوند، برای ارتقای صنعت خودرو باید از این نیروها به درستی حمایت شود.

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در خودروسازی چه میزان بر ارتقای کیفیت محصولات این صنعت تاثیرگذار است؟

با فرصت سازی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، پیشرفت‌های علمی کشور با داشتن نیروی انسانی لایق، فرهیخته و هوشمند محقق شده است. در این زمینه اگر شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی و خودروسازی از استارت‌آپ‌ها و جوانان شاغل در این شرکت‌ها استفاده کنند، هم از این استارتاپ‌ها حمایت می‌شود و هم برای جوانان مشاغل جدید با سرمایه‌گذاری اندکی انجام شده، یکی از اقدامات مهم دولت مساله مقررات‌زدایی است باید محدویت اخذ مجوزهایی که وجود دارد باردیگر بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =