کد خبر: 233393
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
تولید ۵۰ میلیون دستگاه مرسدس ‌بنز طی ۷۵ سال

برند مرسدس رکورد مهمی را زده و طی ۷۵ سال فعالیت، موفق به‌تولید ۵۰ میلیون دستگاه خودرو در سایت زیندلفینگن آلمان شده‌ است و در این میان یک دستگاه میباخ اس‌کلاس به‌شدت خودنمایی می‌کند. 

این درحالی است که کارخانه شماره ۵۶ مرسدس قرار است در کنار تولید انواع مختلف اس‌کلاس، به‌زودی محصول تمام‌برقی EQS را نیز تولید کند که از آن به‌عنوان پرچمدار برقی این برند در دنیای خودروهای الکتریکی یاد خواهد شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، یورگ برزر، عضو هیات‌ مدیره و مدیر زنجیره تامین مرسدس گفت: «تولید 50 میلیون دستگاه وسیله نقلیه نقطه عطف مهمی در تاریخ شرکت ما محسوب می‌شود و در این راستا تیم به‌یک موفقیت استثنایی رسیده است. من می‌خواهم از همکارانمان در تمام سایت‌های جهان به‌دلیل تلاش و تعهدشان تشکر کنم و تخصص و اشتیاق آن‌ها در تولید ستاره‌های ما سبب می‌شود آرزوهای مشتریانمان در سراسر جهان به‌خوبی برآورده شود.» 

این خودروساز با هدف تمرکز روی تولید محصولات برقی قرار است تا سال ۲۰۲۲ حداقل شش مدل جدید از سری محصولات EQ را معرفی کند. باتری این محصولات از طریق زنجیره تامین و شبکه تولید جهانی آن ‌ها در کارخانه‌ هایی که در سه‌ قاره تاسیس شده ‌اند، تهیه خواهد شد. 

علاوه‌بر این از سال ۲۰۲۲ به ‌بعد هدف‌ گذاری مرسدس ‌بنز فعالیت کارخانه ‌های خود به‌ صورت حذف تولید کربن از روند مونتاژ محصولات خواهد بود. 

اواخر سال میلادی گذشته بود که از نسل جدید میباخ اس‌کلاس به‌عنوان نسخه طولانی‌تر از اس‌کلاس جدید رونمایی شد و به‌خاطر فاصله محوری بیش‌تر نسبت به‌نسخه استاندارد اس‌کلاس به‌عنوان پرچمدار نهایی محصولات این خودروساز شناخته شد. این درحالی است که در همین خودرو نیز از پیشرانه هیبرید میانه بهره گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =