کد خبر: 233591
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مک‌لارن آرتورا

در سال ۲۰۱۲، مک‌لارن اَبَرخودرو P1 را عرضه کرد. نخستین محصول هیبرید این برند توان کلی ۹۰۳ اسب‌بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت 2.8 ثانیه و محدوده مسافت برقی ۳۱ کیلومتری را ارائه داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در سال ۲۰۱۲، مک‌لارن اَبَرخودرو P1 را عرضه کرد. نخستین محصول هیبرید این برند توان کلی ۹۰۳ اسب‌بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت 2.8 ثانیه و محدوده مسافت برقی ۳۱ کیلومتری را ارائه داد.

اما قیمت این خودرو بیش از یک میلیون دلار بود و حالا مک‌لارن یک مدل با قدرت برقی مشابه را با قیمت منطقی‌تری ارائه می‌دهد. مک‌لارن آرتورا ۲۰۲۲ نخستین‌خودرو هیبرید قدرتمند تولید انبوه این برند است و این مدل دارای موتور ۳ لیتری V6 توئین‌توربوشارژ است که به‌تنهایی توان ۵۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۵۸۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند.

موتور برقی که درون پوسته فلایویل قرار گرفته، ۹۴ اسب‌بخار توان و ۲۲۵ نیوتون‌متر گشتاور به‌قدرت این مدل اضافه می‌کند تا خروجی کلی را به ۶۷۱ اسب‌بخار و گشتاور را به ۸۰۴ نیوتون‌متر برساند. این سبب می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آرتورا تنها سه‌ثانیه یعنی ۰.۲ ثانیه کُندتر از P1 باشد.

سرعت نهایی آرتورا به ۳۳۰ کیلومتر برساعت محدود شده است و این مدل همچنین از یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته دو-کلاچه جدید بهره می‌برد. قیمت مدل پایه مک‌لارن آرتورا در آمریکا از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =