کد خبر: 233842
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
تویوتا آیگو X پرولوگ

سومین نسل آیگو امروز با کانسپت X پرولوگ پیش‌نمایش شده، خودرویی که اساساً محصولی مفهومی است و با استفاده از آن می‌توانیم طراحی نسل جدید کوچک‌ترین خودروی این برند را حدس بزنیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،سومین نسل آیگو امروز با کانسپت X پرولوگ پیش‌نمایش شده، خودرویی که اساساً محصولی مفهومی است و با استفاده از آن می‌توانیم طراحی نسل جدید کوچک‌ترین خودروی این برند را حدس بزنیم.

رونمایی از تویوتا آیگو X پرولوگ

کانسپت موردبحث دارای طراحی برجسته و رینگ‌های بزرگ و گلگیرهای خاصی است که باعث می‌شود این خودرو شبیه کوچک‌ترین کراس اوور دنیا به نظر آید. رینگ‌های بزرگ، دستگیره‌های درب پاپ آپ و آینه‌های جانبی نسبتاً کوچک در مدل تولیدی دیده نخواهند شد زیرا پروتوتایپی که اخیرا توسط عکاسان رؤیت شده از چرخ های کوچک‌تر، دستگیره‌های درب سنتی و آینه‌های بزرگ‌تر استفاده کرده است.

رونمایی از تویوتا آیگو X پرولوگ

آیگو X پرولوگ نیز همانند دیگر خودروهای مفهومی از برخی ویژگی‌های جالب سود می‌برد. برای مثال آینه‌های دو طرف را می‌توان با دوربین‌های فعال یکپارچه‌ای دید که طبق گفته تویوتا برای ضبط لحظات خاص رانندگی عالی هستند. در بخش عقب نیز جا پلاک دارای دستگیره نگه‌دارنده دوچرخه است. با اینکه آیگو خودرویی کوچک است اما از روف راک یکپارچه برای حمل بیشتر وسایل سود برده است.

ظاهر دو رنگ مدل قبلی نیز حفظ شده و به نظر می‌رسد مشتریان بازهم آپشن های شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار خواهند داشت. طراحی کلی بخش عقب با چراغ‌های عمودی ما را به یاد ولوو C30 می‌اندازند و امیدواریم که همین طراحی در نسخه تولیدی نیز دیده شود.

رونمایی از تویوتا آیگو X پرولوگ

کابین فعلاً رؤیت نشده و تویوتا نیز مشخصات فنی نسل جدید آیگو را منتشر نکرده است. ما می‌دانیم که نسل جدید آیگو در اروپا طراحی شده و برای مشتریان این قاره ساخته می‌شود و همچنان از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده خواهد کرد. آیگو که یک پله پایین‌تر از سوپرمینی یاریس قرار می‌گیرد احتمالاً از پیشرانه سه سیلندر بنزینی استفاده خواهد کرد.

پلتفرم بکار رفته در این خودرو معماری TNGA-B بکار رفته در یاریس و یاریس کراس جدید خواهد بود و تویوتا با استفاده از این پلتفرم می‌تواند تولید آیگو را از نظر اقتصادی توجیه کند. مدل تولیدی احتمالاً اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =