کد خبر: 233866
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
بازار خودرو ایران

بررسی قیمت‌ محصولات پرتیراژ و پرمصرف خودروسازان داخلی و مقایسه آن با آخرین روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که قیمت‌ این محصولات غالبا در محدوده یک تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشته است و همچنان آرام پیش‌ می‌رود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، باتوجه به آرامش و ثبات در پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت خودرو در بازار همچون نرخ ارز (به سبب تعطیلات و توقف معاملات)، روال معمول تولید و عرضه محصولات و نبود مشتری، بازار ثبات و آرامش روزهای پایانی سال خود را حفظ کرده و نهایتا دو میلیون تومان بالا و پایین شده است. بطور دقیق‌تر می‌توان گفت که محصولات گروه ایران‌خوردو یا ثبات قیمت داشته یا نسبت به آخرین قیمت‌ها در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته‌اند اما در دیگر گروه خودروساز بزرگ کشور (سایپا) افزایش قیمت دیده می‌شود.

بررسی قیمت‌ها در بازار محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو طی یکی - دو روز اخیر و مقایسه آن با قیمت‌ها در ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ آن تغییر قیمت نداتشه‌اند و همچنان به ترتیب ۱۸۱ میلیون تومان (پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز)، ۱۸۴ میلیون تومان (پژو ۲۰۶ تیپ ۲) و ۲۵۰ میلیون تومان (پژو ۲۰۶ تیپ ۵) قیمت دارند.

اما خودروهایی همچون پژو ۴۰۵ GLX، دنا و راناپلاس هریک یک میلیون تومان نسبت به پیش از سال ارزان‌تر تعیین قیمت شده‌اند. براین اساس، در حال حاضر پژو ۴۰۵ GLX ۱۷۹ میلیون تومان، دنا ۲۵۲ میلیون تومان و راناپلاس ۲۳۰ میلیون تومان قیمت دارند.

همچنین پژو پارس و رانا نیز هریک دو میلیون نسبت به پیش سال جدید، کاهش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب به ۲۰۶ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

برخی سایپایی‌ها گران‌تر شدند

در مقابل در محصولات گروه سایپا، در روزهای ابتدایی ۱۴۰۰ افزایش قیمت نسبت به آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ ایجاد شده است. بطور مثال سایپا ۱۱۱ که پیش از سال جدید ۱۲۳ میلیون تومان بود، اکنون به ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است. اما سایپا ۱۳۱ همان ۱۰۶ میلیون تومان باقی مانده است. ساینا نیز به همین میزان (۲.۵ میلیون تومان) گران‌تر شده و از ۱۲۸ میلیون تومان به ۱۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

علاوه بر سایپا ۱۳۱، تیبا ۲ پلاس و و کوییک دنده‌ای ثبات قیمت پیش از سال را حفظ کرده‌اند. تیبا ۲ پلاس ۱۳۴ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۳۸ میلیون تومان قیمت دارند.

تیبا ۲ نیز یک میلیون تومان طی روزهای اخیر گران شده و اکنون در محدوده ۱۲۶ میلیون تومان قرار دارد.

البته که کوییک R نیز بیشترین افزایش قیمت را طی روهای اخیر نسبت به سال گذشته و به میزان پنج میلیون تومان تجربه کرده و از حدود ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است.

لازم به ذکر است که قیمت محصولات و میزان نوسانات تقریبی بوده و محدوده قیمت‌ها به صورت میانگین اشاره شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =