کد خبر: 233903
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
بی وای دی e۲

بی وای دی(BYD) یکی از خودروسازان پیشتاز چین در زمینه توسعه انواع وسایل نقلیه الکتریکی و باتری های مورد نیاز آنها است که طی سالیان اخیر تنوع محصولات خود در بخش خودروهای شهری را به میزان چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بی وای دی از سال 2019 یک هاچ بک 5 درب جذاب را با نام e2 میان محصولات خود قرار داده که شباهت زیادی به گلف و برخی از مدل های سئات دارد.

ابعاد
از منظر ابعاد برابر با 4240 میلیمتر در طول، 1760 میلیمتر در عرض و 1530 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2610 میلیمتر است. وزن خالص حدود 1350 کیلوگرم محاسبه شده است.

بی وای دی e۲؛ هاچ بک الکتریکی آرام و فناورانه چینی!

بی وای دی e۲؛ هاچ بک الکتریکی آرام و فناورانه چینی!

رینگ ها در حالت استاندارد 16 اینچی هستند.

پیشرانه
در بخش پیشرانه این هاچ بک از یک موتور الکتریکی 70 کیلوواتی(94 اسب بخار) با گشتاور 180 نیوتن متر استفاده شده است. باتری با توجه به تریم 35.2 و 47.3 کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

بی وای دی e۲؛ هاچ بک الکتریکی آرام و فناورانه چینی!

e2 با این مشخصات پیشرانه بیشینه سرعتی برابر با 130 کیلومتر برساعت دارد و طی 10.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد که نتایج چندان جذابی به نظر نمی رسد.

همانند اکثر خودروهای الکتریکی بازار، در بخش جعبه دنده از نمونه تک سرعته استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین
کابین ایی2 یک محیط ساده است که در جلب نظر مخاطب خود با توجه به ویژگی های سبک مینیمال موفق عمل می کند. از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای، نمایشگر تبلتی بزرگ سیستم سرگرمی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر(آپشن)، ناوبری ماهواره ای(آپشن)، بلوتوث، تهویه و گرم کن صندلی(آپشن)، استراحتگاه دست جلو، تنظیم ارتفاع فرمان(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، تنظیم الکتریکی آینه(آپشن) و ... اشاره کرد.

بی وای دی e۲؛ هاچ بک الکتریکی آرام و فناورانه چینی!

ایمنی
در بخش ایمنی نیز مواردی  شامل: کروز کنترل(آپشن)، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب(آپشن)، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز(آپشن)، پایداری الکترونیکی(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی(آپشن)، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس و ... قابل اشاره هستند.

بی وای دی e۲؛ هاچ بک الکتریکی آرام و فناورانه چینی!

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 0
    انیدوارم هرچه زودتر حتی با این سند ۲۵ ساله ایران و چین کم‌کم خودروهای چینی جا پای خودشون رو در ایران باز کنن و از شر محصولات واقعا گرون و بی‌کیفیت ایرانخودرو و سایپا راحت بشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =