کد خبر: 233910
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
طرح ترافیک تهران

شهروندان تهرانی برای ورود به محدوده طرح ترافیک از تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، باید در سامانه «تهران من» نسبت به رزرو روز ورود خود به طرح ترافیک اقدام کنند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایرنا، از اعلام روز چهارشنبه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تا پیش از این شهروندان می‌توانستند ابتدا به طرح وارد شوند و سپس به صورت خودکار عوارض طرح از حساب شهروندی آنان در سامانه تهران من به نشانی http://my.tehran.ir کسر می‌شد، اما در شرایط جدید شهروندان باید پیش از ورود به طرح، روز مورد نظر خود را رزرو کنند.

این اعلام حاکی است: در غیر این‌صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸۷.۵۰۰ ریال یا ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو محاسبه خواهد شد.

شرایط اعلام شده از سوی شهرداری تهران برای رزرو طرح به‌شرح زیر است:

امکان «رزرو مجوز روزانه طرح» از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفته آتی وجود خواهد شد، هم‌چنین امکان «رزرو مجوز روزانه طرح» برای روزهای هفته‌ای که در آن قرار داریم، در صورت تکمیل نبودن ظرفیت روزانه، وجود دارد.

در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانه «رزرو مجوز روزانه طرح» به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک کنند، غیرمجاز تلقی شده و محاسبه عوارض آن‌ها براساس بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض و به مبلغ ۷۸ هزار و ۷۵۰ ریال است.

مبلغ پرداختی از بابت ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» برای ورود به محدوده طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.

مبلغ مسدودی بابت ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» به ازای تردد خودروی شهروندان به‌شرح ذیل است:

مبلغ ۶۳ هزار تومان به‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی

مبلغ ۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر

مبلغ ۷۰ هزار تومان به ازای خودروی برقی یا هیبریدی

مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک، پس از بررسی ترددهای خودرو، شخص حداکثر ۱۰ روز پس از تاریخ آن، از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب شخص عودت داده خواهد شد و در صورتی‌که خودروی شما تردد نکند و یا توسط دوربین‌ها رویت نشود، به میزان ۷۰ هزار تومان از مبلغ مسدودی کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.

امکان لغو «رزرو مجوز روزانه طرح» برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

به منظور ثبت «رزرو مجوز روزانه طرح» برای ورود به محدوده طرح ترافیک، شخص باید به حتم یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشد.

درخواست‌های ثبت‌شده برای «رزرو مجوز روزانه طرح» شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‌که شخص دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود باشد، باید برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کند.

امکان جابه‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

به گزارش ایرنا، به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =