کد خبر: 233931
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
شیائومی گریت ‌وال

شیائومی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه و دیگر تجهیزات الکترونیکی در جهان، سال‌ هاست که ‌در صنعت خودرو نیز فعالیت می‌کند و طی سال‌های اخیر با خودروسازان بزرگ چینی در زمینه توسعه تکنولوژی همکاری داشته است. حال این بار شیائومی خود دست‌به‌کار شده و قصد دارد با همکاری کمپانی خودروسازی گریت‌وال یک خودرو الکتریکی بسازد.

شیائومی درحال مذاکره با کمپانی خودروسازی گریت‌وال است تا یکی از کارخانه‌های تولید این شرکت در چین را به‌خدمت گرفته و اقدام به‌تولید انبوه خودرو برقی اختصاصی خود کند.

در این خصوص «رویترز» با استناد به‌منابع آگاه، اعلام کرد که دو کمپانی شیائومی و گریت‌وال می‌توانند به‌زودی و از هفته‌های آینده همکاری خود را در این زمینه اعلام کنند.

اگر این همکاری قطعی شده و اطلاع‌رسانی عمومی شود، می‌تواند نخستین خدمات‌دهی تولیدی گریت‌وال به‌یک شرکت غیرخودرویی دیگر باشد و برای نتیجه‌گیری سریع‌تر شیائومی، قطعا مهندسان گریت‌وال نیز در اختیار آنان قرار خواهند گرفت.

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی کمپانی شیائومی نیز معتقد است تخصص آنان در زمینه تولید سخت‌افزارهای هوشمند، به‌تسریع در طراحی و تولید خودروهای الکتریکی نسل جدید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

درصورت آغاز این همکاری، شیائومی راه‌اندازی و عرضه نخستین خودرو کاملا الکتریکی خود را برای سال 2023 میلادی برنامه‌ریزی کرده است و همراه با آن تکنولوژی‌های پیشرفته و مختلفی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =