میشلن

نکته قابل‌توجه کاهش ارزش دلاری برندها نسبت به سال ۲۰۲۰ است که این موضوع در رتبه نخست این رده‌بندی نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، موسسه «برنددایرکتوری» به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع بررسی ارزش شرکت‌های مختلف در آخرین آمار خود درباره ارزش تایرسازان از ۱۰ شرکت برتر تایرساز دنیا گزارشی تهیه کرده که نکات جالبی در آن نهفته است. هرچند این لیست تفاوت چندانی با آمار سال ۲۰۲۰ ندارد اما در یک‌سال گذشته تنها برند چینی حاضر در آن یک‌پله نزول کرد و جایگاه خود را به‌عنوان نهمین تایرساز باارزش دنیا در اختیار سومیتومو قرار داد، البته سومیتومو نیز در این مدت به دنبال دستیابی‌به جایگاه از دست داده خود بود. نکته قابل‌توجه کاهش ارزش دلاری برندها نسبت به سال ۲۰۲۰ است که این موضوع در رتبه نخست این رده‌بندی نیز مشاهده می‌شود.

میشلن در جایگاه نخست این رده‌بندی باوجود اینکه امتیاز AAA خود را حفظ کرده اما ارزش دلاری آن از ۷میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۶ میلیارد و ۸۴۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. 

در جایگاه بعدی که بریجستون به‌عنوان برترین تایرساز ژاپنی قرار داد اما تغییرات عمیقی رخ نداده و این شرکت از ۷ میلیارد و ۲۴ میلیون دلاری به ۶ میلیارد و ۸۰۵ میلیون دلار دست یافته است. 

تفاوت بین دو رتبه اول و جایگاه سوم که در اختیار کانیتیننتال آلمان است، نسبتا زیاد بوده و از جایگاه AA+ به امتیاز AA نزول کرده، ارزش این برند نیز از ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار به ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار رسیده است. 

دانلوپ به‌عنوان باارزش‌ترین تایرساز آمریکایی جایگاه چهارم را در اختیار دارد و ارزش آن از ۲میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار رسیده، ارزش گودیر که دومین تایرساز آمریکاست نیز از ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار به یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون دلار رسید.

پیرلی ایتالیا در جایگاه ششم این رده قرار دارد و ارزش آن از یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار رسیده؛ هانکوک به‌عنوان برترین تایرساز کره‌ای جایگاه هفتم خود را حفظ کرده ولی از لحاظ امتیازی از AA به AA- نزول داشته است.  

ارزش این شرکت از رقم یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون دلار سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ و یوکوهاما؛ دومین برند ژاپنی این رده‌بندی از ۸۷۳میلیون دلار به ۷۵۷ میلیون دلار رسیده است. 

سومیتومو با پیشرفت؛ از رده A+ به AA دست یافته و کمترین اختلاف در کاهش ارزش را داشته و از ۷۵۶ میلیون دلار به ۷۴۳ میلیون دلار رسیده است. لینگ‌لانگ تایر چین؛ آخرین برند این رده‌بندی است که ارزش آن از  ۷۶۰ میلیون دلار به ۷۰۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =