یورول لوبریکنتس «eurol lubricants»

یورول لوبریکنتس «eurol lubricants» به ‌عنوان یکی از روانکارسازهای هلند در حال توسعه محصولاتی است که مورداستفاده ماشین‌آلات سنگین راهسازی همچون بولدوزر، بیل‌مکانیکی، جرثقیل و شاول (وسیله بارگیری در معادن) از نوع برقی است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این محصول جدید برای تضمین عمر، پایداری و صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری تحت‌عنوان سری اختصاصی ای «Specialty E-line» عرضه می‌شود.

یورول اعلام کرده است توسعه این روانکارها باتوجه به افزایش استفاده از انواع برقی این ماشین‌آلات به‌عنوان راهکاری برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و نیتروژن استفاده می‌شود.

سری ای اختصاصی یورول با هدف استفاده به‌عنوان مایع هیدرولیک، گریس روانکار و کولنت (ضدیخ-ضدجوش) این وسیله‌ها استفاده خواهد شد. براساس اعلام کمپانی این محصولات عمر بیشتری خواهند داشت و از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند.

دریک فُن‌دِروین، مدیر توسعه کسب‌وکار یورول گفت: «می‌خواهیم تاآنجاکه ممکن است اصطکاک کمتر و حداکثر محافظت و روغن‌کاری را ایجاد کنیم. می‌توانیم با استفاده از فناوری SYNGIS به این مهم دست یابیم. این نتیجه با استفاده از مواد اولیه پایدار و عاری از میکروپلاستیک و PFAS، به‌دست می‌آید و روانکاری را به حداکثر می‌رساند، اما هنوز با چالش‌هایی مواجه هستیم.»

پس از انجام نخستین فازهای آزمایشی، این تولیدکننده محصول خود را به انگلستان برد تا در آزمایشگاهی آن را روی بیل‌مکانیکی شرکت دوسان مدل DX165W ساخته‌شده توسط شرکت پیمانکاری پلگام آزمایش کند. مراحل این آزمایش با همکاری شرکت UMS به‌عنوان یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌ خودروهای برقی در انگلستان انجام شده است.

فُن‌دِروین ادامه داد: «UMS دانش زیادی در مورد موتورهای الکتریکی دارد، آنها در فناوری رانندگی خودران نیز پیشرو هستند. برخلاف تجهیزات عادی، ‌روانکاری این نوع ماشین‌ها کاملا متفاوت است. برخی از اجزای ابزارآلات الکتریکی برای بهبود کارایی به محصولات دیگری نیاز دارند. به‌عنوان مثال، یک موتور الکتریکی عملکرد مداومی نسبت به موتور دیزلی دارد. راه‌اندازی این نوع موتورها نیازمند ترکیبی از نیروی عظیم و گشتاور بالاست. سری E تخصصی یورول باید در برابر این شرایط مقاوم باشد.»

همچنین باتوجه به اینکه موتورهای برقی گرمای کمتری نسبت‌به انواع دیزلی تولید می‌کنند، مایع هیدرولیک نیز در دمای پایین‌تری فعالیت می‌شود. این چالش سبب شد تست‌های این روانکار در شرایط متفاوتی اجرا شود تا کیفیت محصول را حفظ کنند. حدف نهایی این شرکت توسعه مایع هیدرولیک زیست‌تخریب‌پذیر است. این ویژگی برای بسیاری از پیمانکاران و شرکت‌هایی که قصد دارند خود را به هدف حذف تولید کربن برسانند، جذاب خواهد بود.

در مورد این محصول فُن‌دِروین گفت: «در مراحل توسعه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما فعلا برنامه عرضه محصولات سری ای تا پایان سال جاری است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =