سرب باطری

بازار باتری همچنان در رکود و درانتظار افزایش قیمت‌ محصول در سال جاری است. درحال حاضر زمزمه افزایش حداقل ۶ درصدی قیمت از سوی شرکت‌ها در این بخش برای ابتدای سال مطرح است و احتمالا هفته آینده قیمت جدید باتری‌ها مشخص خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، بررسی بازار باتری و صحبت با فعالان این حوزه از انتظار برای افزایش چشم‌گیر قیمت باتری حکایت دارد. این درحالی است که افزایش قیمت محصول برای شرکت‌های بزرگ و با تیراژ تولید بالا حدود ۶ درصد و برای باتری‌سازان دیگر تا ۱۰ درصد تخمین زده می‌شود.هرچند که به‌گفته دبیر انجمن باتری‌سازان، افزایش ۲۰ درصدی قیمت باتری نیز در سال جاری دور از انتظار نخواهد بود.

چرا که هزینه حقوق و بیمه کارگران تا ۵۰ درصد افزایش یافته و هزینه حمل‌ونقل نیز رشد قابل توجهی داشته است.اما نکته مهم این روزهای صنعت باتری، ثبات نرخ ارز و عدم‌نوسان قیمت سرب است.

این درحالی است که سال گذشته یکی از چالش‌های بزرگ این صنعت بحث تامین ارز و سرب در این بخش بود. موردی که تولید باتری و قیمت‌گذاری آن را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داد. به‌نظر می‌رسد در سال جاری نوسان قیمت ارز بسیار کمتر از گذشته باشد و درنتیجه تامین مواداولیه و قیمت‌گذاری باتری در سال جاری با کمترین چالش مواجه است.

بررسی بازار باتری حکایت از آن دارد که فروشندگان این بازار درانتظار قیمت‌گذاری روی این محصول با توجه به‌میزان تورم و البته درانتظار مشتری برای خرید باتری هستند. هرچند فعالان این حوزه معتقدند که با توجه به‌محدودیت‌های جدید ناشی از شیوع دوباره کرونا، میزان تقاضا نسبت به‌سال گذشته تغیییر چندانی نخواهد داشت.

گفتنی است تولیدکنندگان عمده در این بخش با عرضه بالای محصول، جلو رشد قیمت‌ها را گرفتند و این میزان عرضه سبب افزایش رقابت و بهینه شدن قیمت‌ها شده است. به‌نظر می‌رسد بازار باتری طی ماه‌های پیش‌رو نیز با نرخ پایینی افزایش قیمت را تجربه کند و مانند بازارها و قطعات دیگر دچار جهش قیمت نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =