کد خبر: 233988
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
ساپکو

به منظور تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در راستای منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو، (ساپکو) به عنوان سازمان سرآمد در طراحی مهندسی، توسعه ساخت داخل و تامین قطعات و مجموعه‌های خودرو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت ساپکو، تامین و تحقق تولید ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو با رویکرد افزایش داخلی‌سازی‌، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری قطعات و مجموعه‌ها شامل مواد، قطعات و قالب و ابزار را در دستور کار قرار داده و در این راستا به منظور بهره‌گیری از حداکثر توان صنعتی، علمی و فناوری کشور برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و صنایع دفاع، برنامه‌ریزی‌ کرده است.
بازنگری و تقویت ساز و کار قیمت‌گذاری و تامین با رویکرد قیمت هدف، پیاده‌سازی کامل سیستم مدیریت یکپارچه تسویه و ختم قراردادها، بهره‌گیری از مکانیزم‌های نوین مالی و بهبود چرخه نقدینگی و مدیریت هزینه‌های کیفیت قطعات و مجموعه‌ها از جمله اهم برنامه‌های این شرکت در حوزه مالی است.
در حوزه تامین نیز توسعه، تخصصی‌سازی و به‌روزرسانی توانمندی‌های تکنولوژیکی و ظرفیتی شبکه تامین، طراحی، مهندسی و تکوین قطعات و مجموعه‌های پروژه‌های جدید ایران خودرو نظیر  K125 و موتور و گیربکس جدید، از مهم‌ترین برنامه‌های ساپکو در سال جاری است.
ارتقای شفافیت، امنیت و تجهیز زیرساخت‌های اطلاعاتی در راستای توسعه شبکه تامین الکترونیک و همچنین اصلاح و بهبود کیفیت قطعات و مجموعه‌ها با اجرای نظام یکپارچه +SQA از جمله دیگر رویکردهای ساپکو در سال ۱۴۰۰ است.
این شرکت به عنوان مسئول شبکه تامین گروه صنعتی ایران خودرو می‌کوشد تا با توسعه، بهینه‌سازی و تخصصی‌سازی شبکه تامین با مشارکت تامین‌کنندگان، پیش‌بینی ریسک‌ها و اثرات ناشی از آن و بررسی چالش‌ها و محدودیت‌های محیطی و داخلی زنجیره تامین در سال ۱۴۰۰، گام‌های موفقیت‌آمیزی در زمینه تحقق استراتژی‌های محوری همسو با اهداف گروه صنعتی ایران خودرو بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =