کد خبر: 233993
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
دایون

بنا بر شنیده‌ها، این پیکاپ محصولی از کمپانی فودی (Foday) است و F۲۲ Lion نام دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از عرضه خودروهای پیکاپی نظیر دانگ‌فنگ ریچ، فوتون تانلند و آمیکو آسنا در سال‌های اخیر، در سال گذشته شاهد آغاز فروش و عرضه پیکاپ جی‌ای‌سی تی۸ توسط کرمان‌موتور بودیم و به‌تازگی اخباری پیرامون اولین خودرو گروه مپنا (که یک پیکاپ الکتریکی خواهد بود) نیز در رسانه‌ها منتشر شده که توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

حال برخی زمزمه‌ها خبر از ورود یک پیکاپ چینی دیگر به بازار می‌دهند که احتمالا محصول جدید ماموت ‌خودرو خواهد بود؛ خودروسازی که پیش از این با همکاری اسکانیا در حوزه خودروهای سنگین (کشنده و تریلر) فعالیت می‌کرد.

بنا بر شنیده‌ها، این پیکاپ محصولی از کمپانی فودی (Foday) است و F۲۲ Lion نام دارد. اگرچه فودی در بازارهای جهانی برند چندان پرآوازه و شناخته‌شده‌ای نیست، اما ازسوی‌دیگر؛ خودروساز تازه‌کاری نیز محسوب نمی‌شود زیرا از سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

شاسی‌بلند هفت‌سرنشینه و دو دیفرانسیل جدید گروه سایپا یا همان زامیاد تیوان (که احتمالا امسال از آن رونمایی خواهد شد) در واقع مبتنی بر پلت‌فرم  محصول دیگری از همین کمپانی به نام «لندفورت» است که اشتراکات قابل‌توجهی در بخش‌های فنی (پیشرانه و شاسی) و تزییناتی (خصوصا در کابین و جلوداشبورد) با پیکاپ اف۲۲ دارد.

البته تصاویر منتشرشده از حضور نسخه‌های اولیه این خودرو در کشور، آن را با لوگویی متفاوت با لوگو فودی نشان می‌دهند (ستاره‌ پنج‌پره درون یک قاب دایره‌ای‌شکل) که در واقع لوگو خودروسازی دایون (Dayun auto) بوده  که سازنده خودروهای کاروتجاری در چین است.

ماجرا از این قرار است که فودی اف۲۲ تحت نام‌ونشان دانگ‌فنگ و دایون نیز در بازار چین عرضه شده است (به‌ترتیب با نام‌های دانگ‌فنگ P۱۶ و دایون V۵) و ظاهرا طرف قرارداد ماموت‌خودرو، خودروسازی دایون است.

منبع : پیشرانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =