گروه هیوندای‌موتور و شرکت SK Innovation

گروه هیوندای‌موتور و شرکت SK Innovation  در زمینه توسعه یک اکوسیستم پایدار برای باتری‌های وسایل‌ نقلیه الکتریکی (EV) که کلید اصلی برای آینده صنعت‌خودرو است، توافق کرده‌اند.

بر این اساس این دو شرکت قرار است همکاری‌های خود را گسترش دهند و در زمینه‌های مختلف تجاری مرتبط با صنعت‌باتری خودروهای برقی از جمله راه‌حل‌های فروش این محصول، خدمات مدیریت، استفاده مجدد و بازیافت باتری، همکاری‌های گسترده‌ای بین این دو شرکت شکل بگیرد.

این همکاری ناشی از نیاز مشترک شرکت‌ها برای ایجاد یک زنجیره ارزش باتری و تقویت سازگاری باتری‌ها با محیط‌زیست است. درحال حاضر هر دو طرف روی روند اولیه جمع‌آوری و تایید بسته باتری مدل e-Niro کیاموتورز تمرکز دارند.

سیاست متفاوت گروه هیوندای‌ برای تولید خودروهای برقی

برخلاف همکاری شرکت‌های تولیدکننده باتری با سایر خودروسازان که با هدف تامین باتری انجام می‌شود، اما همکاری هیوندایSK  به‌منظور دسترسی به‌یک چرخه برتر برای استفاده از باتری متمرکز است که با نام «Battery as a service » شناخته می‌شود. این هدف شامل اجاره خدمات مربوط به‌باتری نیز می‌شود.

درنتیجه انتظار می‌رود این همکاری سبب گسترش سیستم‌ های همکاری متنوع بین شرکت‌های محرکه و باتری شود. از طریق این مشارکت، دو طرف قصد دارند ثبات زنجیره تامین باتری را تقویت و یک چرخه مناسب از منابع را از بازیافت تا تولید ایجاد کنند.

به‌طور خاص، این دو شرکت به‌دنبال راه‌حل‌هایی خواهند بود که بتواند ارزش و سازگاری با محیط‌زیست را برای باتری‌های خودروهای برقی به‌حداکثر برساند. از جمله استفاده مجدد از باتری‌هایی که قابل استفاده در وسایل نقلیه برای تامین نیاز برنامه‌های مختلف، مانند سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی نیستند. انتظار می‌رود این نوآوری‌ها ارزش و رقابت صنعت بازیافت باتری را تقویت کند.

این مساله برای آینده خودروهای برقی، به‌عنوان یک پشتوانه مطرح است. علاوه‌بر این گروه هیوندای‌موتور و SK Innovation قصد دارند زیرساخت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های وابسته به‌خود را نیز در صنایع مختلف توسعه دهند. بنابراین توسعه باتری‌ها سبب رشد بخش‌های مرتبط در این شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرعامل گروه هیوندای‌موتور در این خصوص می‌گوید: «همکاری گروه هیوندای‌موتور با SK Innovation  سبب تامین باتری برای پلت‌فرم جهانی مدولار الکتریکی (E-GMP) ما که در سال جاری معرفی می‌شود، خواهد بود. این نخستین گام در به‌حداکثر رساندن هم‌افزایی کاری بین شرکت‌های خودرویی و باتری‌ساز خواهد بود.»

درآخر، مدیران این دو شرکت معتقدند این همکاری منجر به‌محبوبیت خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =