پژو ۴۰۵ اس‌ ال‌ ایکس - 405slx

درحالی این روزها بحث افزایش بهای انرژی و حامل‌های آن مطرح است که به‌نظر می‌رسد احتمال دارد در آینده نه‌چندان دور قیمت سوخت افزایش یابد. البته احتمالا این بار با سیاست افزایش پلکانی نرخ سوخت مواجه خواهیم بود.

هرچند این موضوع درحال حاضر از بحث‌های روی میز است که شاید طی چندماه آینده شاهد اجرای آن نباشیم؛ اما درعین حال طرح این موضوع سبب شده است این روزها متقاضیان خودرو مصرف سوخت را نیز به‌عنوان یکی از پارامترهای مهم در زمان خرید خودرو مد نظرداشته باشند و به‌همین دلیل تقاضا برای مدل‌های قدیمی همچون پژو ٤٠٥، پارس و سمند با موتور قدیمی کاهش یافته و از مدل‌های جدید این دسته از خودروها که از موتورهای جدید کم‌مصرف برخوردارند استقبال بیش‌تری می‌شود. 

به‌عنوان مثال مشتریان درحال حاضر موتور ١٦٠٠ تی‌یو٥ پارس را به‌موتور ١٨٠٠ آن ترجیح می‌دهند. یا درمورد سمند، ترجیح بر موتور با حجم ١٧٠٠ سی‌سی آن است و تقاضا برای خودرویی همچون ٤٠٥ به‌طور کلی کاهش یافته است. این درحالی است که مدل‌هایی همچون پژو ٢٠٦، ٢٠٧، ساندرو و تندر به‌دلیل مصرف کم از سابق پرطرفدار شده‌اند.

درهرصورت عامل افزایش قیمت سوخت می‌تواند سبب کاهش تقاضای هرچه‌بیش‌تر خودروهای قدیمی و پرمصرف شود.  

تقاضا برای خرید وارداتی های دست ‌دوم افزایش یافته است 

با کاهشی شدن روند قیمت خودروهای چینی در چندماه اخیر، بسیاری از متقاضیان از تصمیم خود برای خرید این دسته از خودروها منصرف‌ شده‌ اند و به‌ دنبال خرید مدل ‌های وارداتی دست ‌دوم در بازه قیمتی ٥٠٠ میلیون‌ تا یک‌ میلیارد تومان هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =