الکتروتراک SEA

یکی از ویژگی‌های این کامیون‌های الکتریکی، قابلیت تبدیل آن‌ها به کاربری‌های مختلف است. طبق اعلام شرکت SEA، این محصولات توانایی استفاده از ۴.۵ تن تا کامیون‌های سه اکسل ۲۲.۵ تن را دارند. هزینه شارژ روزانه این خودروها نیز به‌عنوان مدل‌هایی که تا ۱۰۰۰ کیلومتر در هفته تردد می‌کنند، کمتر از ۱۴ دلار استرالیاست

 پس از آن‌که قرار شد خودروهای الکتریکی و سوخت‌های پاک در سراسر دنیا جایگزین مدل‌های فسیلی شوند، استقبال خودروسازان بزرگ بین‌المللی از تولید این خودروها به‌شدت افزایش یافت. طی سال‌های اخیر خودروهایی از این دست به اشکال مختلف از کانسپت و طرح اولیه گرفته تا مدل‌های نهایی معرفی شدند. 

در همین راستا، دولت‌های مختلف نیز استفاده از این خودروها به‌ویژه در ناوگان عمومی را در دستور کار قرار دادند و براساس آن‌ها قوانین جدیدی را برای سال‌های آتی وضع کردند که ازجمله آنها می‌توان به ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در شهرهای اروپایی تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ اشاره کرد. تازه‌ترین اخبار این صنعت اما مربوط به خودروساز تجاری استرالیا می‌شود که به‌تازگی از کامیون الکتریکی خود رونمایی و آن را وارد فاز تولید انبوه کرده است. 

شرکت SEA استرالیا دو مدل ۳۰۰ و ۵۰۰ خود را براساس مدل‌های هینو در این کشور عرضه کرده است که در ادامه این گزارش نگاهی به آن خواهیم داشت. 

فناوری تبدیل خودروهای دیزلی به الکتریکی 

شرکت SEA Electric استرالیا که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، یک شرکت فناوری خودرو است که وانت‌ها و کامیون‌های تمام‌الکتریکی را مونتاژ می‌کند و به فروش می‌رساند. چشم‌انداز این شرکت این است که هر وسیله نقلیه تجاری که کمتر از ۲۰۰ کیلومتر در روز سفر می‌کند، به یک خودرو پاک صددرصد الکتریکی با انتشار آلایندگی صفر تبدیل شود. درحال‌حاضر حدود ۳۵۰میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان وجود دارند که روزانه کمتر از ۲۰۰ کیلومتر تردد دارند.

فناوری SEA اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل‌های استاندارد دیزل به یک وسیله نقلیه صددرصد الکتریکی تبدیل شوند. این اقدام در دو مرحله هم‌زمان با تولید و حتی پس از تولید هم امکان‌پذیر خواهد بود. صادرات این شرکت پس از دریافت سفارش‌ها از سوی تعدادی از شرکت‌های بزرگ مدیریت و حمل‌ونقل زباله در نیوزلند آغاز شد. تمام این شرکت‌ها به دنبال ارتقای ناوگان وسایله نقلیه تجاری خود به فناوری درجه یک هستند. 

قابلیت تبدیل کامیون‌های SEA به کاربری‌های مختلف

یکی از ویژگی‌های کامیون‌های الکتریکی که در شرکت SEA تولید می‌شوند، قابلیت تبدیل آن‌ها به کاربری‌های مختلف است. طبق اعلام این شرکت این محصولات توانایی استفاده از ۴.۵ تن تا کامیون‌های سه اکسل ۲۲.۵ تن را دارند. این کامیون‌ها که پیش از این فقط به عنوان گزینه‌ای برای وسایل نقلیه دیزلی وجود در دسترسی بودند، براساس کیت SKD مونتاژ می‌شوند و با یک سیستم کاملا یکپارچه SEA-Drive Power ساخته می‌شوند.

تست‌های انجام‌شده نشان می‌دهد؛ هزینه شارژ روزانه این خودروها به‌عنوان مدل‌هایی که تا ۱۰۰۰ کیلومتر در هفته تردد می‌کنند، کمتر از ۱۴ دلار استرالیا است. با استفاده از معماری قابل‌ارتقا، سیستم قدرت SEA-Drive می‌تواند با استفاده از بزرگ‌ترین شبکه جهانی یعنی برق سه‌فاز ۴۱۵ ولت و با استفاده از تجهیزت استاندارد شارژ داخل کامیون و شارژ سریع اختیاری DC شارژ شود.

شارژ چهاربرابر سریع‌تر

این شرکت مدعی شده است گزینه شارژ سریع، شارژ چهاربرابر سریع‌تر از گزینه‌های استاندارد را امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر نکات برجسته این کامیون‌ها می‌توان به بهبود شرایط ایمنی و ایمنی محیط کار برای اپراتورها اشاره کرد. همچنین پیشرانه این خودروها هیچ صدا یا دودی تولید نمی‌کند که این ویژگی‌ها می‌تواند خستگی رانندگان را کاهش دهد. 

مدیر این شرکت درخصوص ویژگی‌های این خودرو اعلام کرد: «از ویژگی‌های کلیدی سیستم برق الکتریکی این خودروها می‌توان به عملکرد بی‌سروصدا و کاهش اثر کربن و انتشار صفر گازهای آلاینده مانند دی‌اکسید کربن، اکسیدنیتروژن و متان اشاره کرد.»

عرضه محصولات الکتریکی ممتاز به بازار استرالیا

گلن‌واکر، مدیر منطقه اقیانوسیه شرکت SEA در خصوص تولید این محصولات گفت: «سری‌های الکتریکی این شرکت، محصولات ممتازی است که قابلیت عرضه به بازار استرالیا را دارد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «پیش از این ۴۶ محصول را از شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی پیش‌خرید کرده‌ایم، اما امیدواریم این دو محصول جدید بتوانند بخش زیادی از نیاز داخلی را تامین کنند.»

این مدیر شرکت SEA تولید این محصولات را یک مرحله هیجان‌انگیز در توسعه خودروهای الکتریکی برای این کشور و بازارهای جهانی ارزیابی کرده و این تولیدکننده را صدرنشین این اقدام دانسته است. 

عرضه انبوه نخستین کامیون‌ الکتریکی در استرالیا

شرکت SEA استرالیا نخستین تولیدکننده خودروهای تجاری در این کشور است که تولید کامیون‌های الکتریکی داخلی را آغاز کرده، در استرالیا حمل‌ونقل عمومی بعد از تولید برق، به‌عنوان دومین منشأ انتشار دی‌اکسید کربن شناخته شده و روند صعودی به خود گرفته است.

تولید و عرضه انبوه کامیون‌های الکتریکی در شهرهای استرالیا این امکان را دارد که سالانه از انتشار میلیون‌ها تن CO۲ جلوگیری کند. در همین راستا شرکت SEA استرالیا تولید دو مدل الکتریکی SEA۵۰۰ و SEA۳۰۰ را به‌صورت انبوه آغاز کرده و در دسترس مشتریان قرار داده است. براساس اعلام این تولیدکننده استرالیایی، تولید این دو خودرو براساس مدل‌های هینو سری ۵۰۰ و سری ۳۰۰ آغاز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =